Høygravid i Julen ?

Izzy82

Betatt av forumet
I år er jeg 7 nesten 8 mnd på vei i Julen. Vi har ikke barn fra før av og bor langt fra familie ( besøk annen hvert år) Tenkte at det seff blir litt annerledes jul i år og lurer på om dere i samme situasjon har lagt inn noe ekstra, eller dere som har barn har noen gode tips til hva som er kos når en er høygravid i julen. ?

I fjor var jeg høygravid med første barnet til jul. Vi tok det veldig med ro, både jeg og samboern. Så mye på tv, spiste god mat og slappet av :-)

Med minstemann hadde eg termin 22.jan, så var rimelig tjukk til jul;) Me hadde jo ein fra før, så det var ikkje vanskeleg å finne på ting. Jobba i romjula og:)
Om det hadde vore førstemann ville eg tatt laaaange dusjer, gått ut på restaurant, gått på kino, gått tur på kvelden, sett film og seriar på sofaen. Besøkt venner og familie osv osv. Helsing ei som ikkje har så ofte barnevakt;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er høygravid nå i julen. Bortsett fra at vi flytter i begynnelsen av desember, har jeg planer om å nyte desember og ta det med ro. I og med at lillegutt på 3 år skal være hjemme med meg i hele desember, blir det nok mye lek, juleverksted og julebakst for å få aktivisert han litt :)

Jeg har tatt meg ferie i romjula med god samvittighet. Første gangen siden jeg begynte å jobbe for snart 9 år siden :) gleder meg til rolige dager med venner og familie :)

Jeg var sju mnd på vei i jula med yngste for fire år siden, men vi dro bort likevel da. Om du ikke ønsker å reise, og dere blir "alene ", hadde det vært aktuelt at noen kommer til dere?

Hvile, kose seg med god mat og se tv, det er mye kos med jula. Vi feirer hjemme nå, men med ei unger er det ikke snakk om å lure på hva vi skal gjøre, men hvordan vi får tid til alt i desember

Takk for gode tips og råd folkens , håper dere får en fin adventstid og at Julen blir *magisk*. Hva kan vel passe bedre en å være gravid i Julen, det var så slik hele evetyret startet. :)

Back
Topp