Høygravid, finne på med 2 åringen

Lotta915

Glad i forumet
I neste uke er det 5 dager jeg er alene med 2 åringen som er veldig aktiv. Mye lek får han fint til selv, men jeg lurte på å finne på noe mer gøy med han. Om været holder seg så har vi en fin badeplass, kan jeg bade med han?
Hva annet kan vi finne på?
 
Meg og 2-åringen går mye på lekeplassen, tar med lunsj ut i ryggsekken. Er heldige og har mye naturområder som nærmeste nabo selv om vi bor i boligfelt - så vi går rundt å går tur - hun leder vei.
Ellers er det stor suksess å grave i bed etter mark/larver/insekter som vi putter i bøtte og ser på.
Innendørs lager vi mye «kunst» med alt fra tegning, maling, perling, bygger togbane, spiller dyrelotto osv.
Så er det veldig stas å hjelpe til med husarbeid for tiden - putte inn eller ta ut av klesvasken, hjelpe til med å henge opp tøy, «brette» tøy, vaske gulv, og ikke minst vindusvask vil hun helst gjøre flere ganger til dagen:)
 
I neste uke er det 5 dager jeg er alene med 2 åringen som er veldig aktiv. Mye lek får han fint til selv, men jeg lurte på å finne på noe mer gøy med han. Om været holder seg så har vi en fin badeplass, kan jeg bade med han?
Hva annet kan vi finne på?

Klart du kan bade! Så lenge vannet ditt ikke er gått da :) Det er jo nå vi må kose oss med bading før blodbadet tar over :hilarious:
 
Meg og 2-åringen går mye på lekeplassen, tar med lunsj ut i ryggsekken. Er heldige og har mye naturområder som nærmeste nabo selv om vi bor i boligfelt - så vi går rundt å går tur - hun leder vei.
Ellers er det stor suksess å grave i bed etter mark/larver/insekter som vi putter i bøtte og ser på.
Innendørs lager vi mye «kunst» med alt fra tegning, maling, perling, bygger togbane, spiller dyrelotto osv.
Så er det veldig stas å hjelpe til med husarbeid for tiden - putte inn eller ta ut av klesvasken, hjelpe til med å henge opp tøy, «brette» tøy, vaske gulv, og ikke minst vindusvask vil hun helst gjøre flere ganger til dagen:)

Vi bor veldig landlig, nærmeste lekeplass er skoler og barnehager. Det er vel ikke lov å bruke det når det er stengt iht korona?
Å sitte med diverse lek blir i blant for tungt for meg, han kan sitte litt alene. Får håpe været holder til bading :)
 
Har akkurat vært alene med snart 3 åringen min og 1.5 åringen min i noen dager. Mannen har vært hjemme fra leggetid og om natta. Har 11 dager til termin og ikke så mye energi, men det som har fungert godt for oss er å dra på besøk til folk som liker å leke, bade både i badekaret og i basseng ute. Og trille tur/ kjøre tur... og kose masse i senga med bøker
 
I neste uke er det 5 dager jeg er alene med 2 åringen som er veldig aktiv. Mye lek får han fint til selv, men jeg lurte på å finne på noe mer gøy med han. Om været holder seg så har vi en fin badeplass, kan jeg bade med han?
Hva annet kan vi finne på?
Jeg har ei på 2,5 år, har ei lita liste her med ting som kan være gøy å finne på. Spørs jo litt på interessene da:
-bake (la ungen få grise og være med)
-leke med plastelina
-male
-gå på tur i nærområdet, lage bingo (finne en kongle, finne en maur osv)
-lage teppetelt
-gjøre husarbeid og la de få hjelpe til. De er ofte veldig gira!
-tegne, farge
-dra i en sommerstengt barnehage og leke. Ta med lunsj!
 
Jeg har ei på 2,5 år, har ei lita liste her med ting som kan være gøy å finne på. Spørs jo litt på interessene da:
-bake (la ungen få grise og være med)
-leke med plastelina
-male
-gå på tur i nærområdet, lage bingo (finne en kongle, finne en maur osv)
-lage teppetelt
-gjøre husarbeid og la de få hjelpe til. De er ofte veldig gira!
-tegne, farge
-dra i en sommerstengt barnehage og leke. Ta med lunsj!

Kjenner jeg ikke orker ting jeg må rydde opp igjen eller vaske :p helt på bunn med energi på meg.
 
Vi bor veldig landlig, nærmeste lekeplass er skoler og barnehager. Det er vel ikke lov å bruke det når det er stengt iht korona?
Å sitte med diverse lek blir i blant for tungt for meg, han kan sitte litt alene. Får håpe været holder til bading :)

Skolen bruker vi nå og har brukt til lek, har med antibac serviett eller tidligere rene hansker. Skolegården er fin bare til å la han frese rundt på løpesykkel. Hvis barnet ikke har løpesykkel eller sparkesykkel kan jo det være noe å prøve. Barnehagene har vi ikke brukt, utenom hans egen men har vært på lekeplassen i nærmiljøet :)
 
Back
Topp