Høyere produksjon med dobbel brystpumpe?

Sparklefart

Forelsket i forumet
Jeg har prøvd en stund å øke melkeproduksjonen min uten hell. Min datter lå den første tiden etter fødsel på nyfødtintensiven, og jeg ble tvunget til å pumpe. På den tiden fikk jeg ut nærmere 200ml hver 3. time.

Jeg falt for fristelsen, og begynte med mme. Så mye at jeg nesten mistet melken helt, og ble tvunget til å starte på nytt med å få opp MP.

Nå har jeg begynt å fullamme, og lille virker fornøyd. Men når jeg pumper (med et mellomrom på 3.timer) er jeg heldig hvis jeg klarer å pumpe ut 80ml. Jeg har prøvd det meste uten at det ser ut til å ha gitt noen virkning.

På sykehuset brukte jeg dobbel pumpe når jeg pumpet, og vurderer derfor å prøve det igjen, siden det ga god effekt da. Jeg vil jo tro at jeg kan klare å få opp produksjonen mer når jeg har hatt mye mer før?

Så det jeg egentlig lurer på er : vil dobbel pumping være mere effektivt? og kan det kanskje hjelpe meg å få opp produksjonen?
 
Det kan nok det :) MEN baby får ut mye mer enn pumpen gjør. Jeg fikk tidligere ut mye mer med pumpen da jeg pumpet jevnlig, enn jeg gjør nå når jeg ikke pumper så ofte (og nå bruker jeg nesesprayen i tillegg) :) jeg har medela swing (tror jeg den heter), dobbeltpumpe. Går baby greit opp i vekt? Hvis så, så ikke stress med å se hvor mye du får ut :Heartred
 
Høres logisk ut at dette vil kunne øke produksjonen, så ja det vil jeg tro[emoji4] men sier som AnneS, stor sannsynlighet for at babyen klarer å tømme brystene bedre enn pumpa klarer. Jeg har alltid slitt med å få ut mye melk med pumping, men har hatt mer enn nok melk til barna mine likevel og ammet lenge
 
Jeg endte opp med å kjøpe meg en medela swing maxi :happy: Samboer og lille skal på tur i morgen, så jeg er avhengig av å få pumpet ut nok! Jeg får hvertfall 100ml hver gang nå, så det har blitt litt bedre :hilarious:
 
Jeg endte opp med å kjøpe meg en medela swing maxi :happy: Samboer og lille skal på tur i morgen, så jeg er avhengig av å få pumpet ut nok! Jeg får hvertfall 100ml hver gang nå, så det har blitt litt bedre :hilarious:
Så bra :D 100ml er jo supert, da øker lageret fort! :happy:
 
Back
Topp