Høye lyder fra storesøsken

Selmaen

Glad i forumet
Vi har en 3 åring og en nyfødt. Eldstemann lager mye lyd og må stadig minnes om å bruke innestemme. Hvor mye lyd tåler de minste? Naturlig nok ble ikke eldste utsatt for like mye lyd,men vanskelig å unngå nå når det er to. Eldste lager nok en del lyd for oppmerksomhetens skyld og:p. Er på den andre siden opptatt av at barna skal tåle litt,så de ikke våkner av den minste lyd ;) Minstemann får sjelden matro før storebror er i seng :p

Ammer du? Jeg ville trekt meg litt unna når lillebror får mat f.eks.
Det går vel bra i starten, men mi på 5 mnd har begynt å reagere veldig på lyd når hun spiser. Snur seg mellom hvert sug på puppen liksom :D
Er jo ikke bare bare å få en 3åring til å være stille heller. Sliter selv litt med mi på 5 år liksom.
Babyen blir fort vant med litt lyder.

De venner seg på lyder. Kunne støvsuge rundt mini mens han sov, han var vant til det. De første mnd ihvertfall. :)

Ta det fra en trebarnsmamma: de tåler mye.
Men det er lov og viktig å gjøre noen tider til rolig-tid.
Jeg hadde en ammekurv (eller spisekurv som vi kalte det). Hver gang det var amming på gang og storesøsken var urolige fikk de beskjed om å gå til den og hente en ting. Der var det roligleker, rosiner, juice mm.ofte brukte de halve ammingen på å bestemme seg for hva de ville ha. Dermed fikk vi ro under matingen. Og det er liv å trekke seg tilbake litt også.
Mine unger har alltid kunne sove gjennom høy lyd. Det er jeg glad for.

Tja si det. Minsten her sov godt rundt barn som lagde mye lyd på stranda, musikk og høy prat.

Frøkna har alltid trives godt med lyd rundt seg. Og jo mer støy når hu skal sove jo bedre er det, er det stille sovner hu aldr... Jeg støvsuge jo under henne når hun sov dagen etter vi kom fra barsel. Og jeg håper neste blir lik, for han kommer til å vokse opp med lyd rundt seg :)

De venner seg fort til lyder :) men er ikke noe skade å prøve å lære eldre søsken å ta litt hensyn. Om det funker er noe annet:rolleyes:

Her virker det som han har vendt seg til det, for han får nesten ikke sove når det er stille;

Altså ang hørsel? De tåler like mye som voksne/større barn. Nå har ofte barn alt for høy lyd ift hva som kan være skadelig til hørsel. Innestemme er viktig!!! Er du alenemor? Hvis ikke ville jeg bedt pappaen passe på at han hadde innestemme når han var hjemme hvertfall. Både for babyens skyld, for deres skyld og for treåringen selv. Kanskje han trenger mer tid ute for å få utløp for energi og volum?

Ang å venne nyfødte til lyd. Jeg måtte bare gi opp...begge mine fikk rett og slett for lite søvn og bare gråt om de ikke fikk ro til å sove. Men barn er forskjellige, noen venner seg til det. Det er forskjell på normale huslyder og barn som hyler av full hals. Sistnevnte synes jeg er en skikkelig uting, som er greit å få slutt på uansett om det er en baby i hus eller ikke.

Altså ang hørsel? De tåler like mye som voksne/større barn. Nå har ofte barn alt for høy lyd ift hva som kan være skadelig til hørsel. Innestemme er viktig!!! Er du alenemor? Hvis ikke ville jeg bedt pappaen passe på at han hadde innestemme når han var hjemme hvertfall. Både for babyens skyld, for deres skyld og for treåringen selv. Kanskje han trenger mer tid ute for å få utløp for energi og volum?

Ang å venne nyfødte til lyd. Jeg måtte bare gi opp...begge mine fikk rett og slett for lite søvn og bare gråt om de ikke fikk ro til å sove. Men barn er forskjellige, noen venner seg til det. Det er forskjell på normale huslyder og barn som hyler av full hals. Sistnevnte synes jeg er en skikkelig uting, som er greit å få slutt på uansett om det er en baby i hus eller ikke.

Der er jeg helt enig med deg, jeg tenkte ikke over barn som roper og hyler inne når jeg svarte. jeg tenkte mer på vanlige lyder som er i et hus og selvfølgelig støy fra lek og div ute. Men innestemme inne ja.

Når jeg fikk minste var eldste 2,5 år. Han styrte på som vanlig å minsten reagerte ikke på det. Ennå kan jeg bråke ganske mye rundt de begge når de sover uten at de plages. Har aldri hvisket rundt de så de er godt vant med lyder. Men såklart skal normal innestemme brukes :)

Opptatt av det skal være normale huslyder inne, hvis ikke kan det bli vanskelig på sikt med barn:/

Takk for innspill, jenter. 3 åringen har nok høyest lydnivå når behovet for å komme seg ut og få ut litt energi er størst. Heldigvis har jeg en mann som gjerne vil være ute. Men når jeg er alene med barna, tar det noen ganger litt tid før vi kommer oss ut:p men "godt " å høre at flere med oss er i samme båt hva gjelder lydnivå. ;)

Vi har det på samme måte her hjemme. Vi har en gutt på 3 og et halvt og ei jente som snart er 3 måneder :) Han er en aktiv og til tider høylydt liten gutt. Han får beskjed om å bruke innestemme inne, men er ikke alltid like lett å huske på for en liten gutt :P De små tåler mer enn man tror da, men ser at hun skvetter til litt av og til hvis det kommer noen høye, brå lyder. Men blir det for mye lyd, så kler jeg begge to og så tar vi oss en tur ut. Da sover snuppa i vogna, mens storebror kan løpe rundt å herje og leke og få ut litt energi :)

Back
Topp