Høyden til mor og far?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Irene

Guest
Er det stor høydeforskjell på deg og barnefar?
Har du testet høydekalkulatoren for å se sånn ca hvor høy barna deres blir? :)

Sjekk kalkulatoren HER :)

sånne kalkulatorer stoler jeg ikke på
Barnet vårt bøir høyere enn oss foreldre

174,5 cm vil hun bli om det stemmer.
Jeg er 170 og pappaen er 189.

Lillegutt ville blitt 186 ifølge kalkulatoren.

Stoler ikke på sånt. Ifølge sånne målinger så skulle jeg vært 8 cm høyere enn jeg er nå. Jeg veit at begge barna mest sannsynlig blir høyere enn meg. Mannen er 31 cm høyere enn meg.

Det er 16 cm forskjell på oss. Har null tro på denslags kalkulatorer. Jeg er mye lavere enn begge mine foreldre, og samboeren er mye høyere enn begge sine foreldre.

Vi er omtrent samme høyde. Hvis vi får en datter er det greit hun arver vår høyde, men får vi en sønn håper jeg han blir høyere! (For hans del) Haha :p

2 cm mellom oss

7 cm forskjell på oss tror jeg. Vi er begge ganske små. Lillesnupp er litt lang for alderen, men det var jeg også helt fram til jeg ble tenåring. Høydekalkulatoren sier hun blir 162 cm.

Vi er omtrent samme høyde. Hvis vi får en datter er det greit hun arver vår høyde, men får vi en sønn håper jeg han blir høyere! (For hans del) Haha :p
:hilarious: Samme her :hilarious: Jeg er 166,5 og gubben 172. Får vi gutt håper jeg han minst blir 178 :hilarious:

Storebror blir ifølge kalkulatoren 180 cm høy og frøkna 168.5 cm høy.

Vi får nå se.

Men det stemmer på frøkna utifra det barnelege mente.
Men som han sa:
Det handler mer om gener enn denne utregningen.
Hvis barna arver mer høydegener fra mor, så blir de lavere enn denne utregningen, og motsatt hvis de arver mer fra far. Og dette vet man jo ikke.

Men storebror kommer nok til å bli lang, han er allerede 140 cm i en alder av 8.5 år, og er bare 20 cm kortere enn meg [emoji13][emoji23]

Frøkna er 9 cm kortere enn storebror var på samme alder.

Så her har nok storebror arvet sine høye gener fra pappan, og frøkna arvet de kortere genene mine [emoji13]

Det er 28 cm mellom meg og samboer [emoji13]

Jeg er 161cm høy og samboer 198cm høy, så en del forskjell på oss :p

I følge den kalkulatoren blir guttungen 186cm ;)

Stoler ikke akkurat på det, men at han blir høy, har jeg ingen tvil om.

Jeg er 157 og pappaen 185, sto at han ble 177 ;)

Jeg er 164 og min mann er 174 :)

I følge den blir sønnen min 187 og det stemmer nok ganske greit da han er veldig høy med 2 høye foreldre :p

Har ikke noe tro på de kalkulatorene, ifølge den skulle jeg vært 10cm høyere. Jeg er 152cm og barnefar 185cm så litt forskjell på oss :) baby er allerede 8cm lengre enn jeg var 6mnd kontrollen så det lover jo bra :happy:

Back
Topp