Høyde og magestørrelse

Såpebobla

Elsker forumet
Er det slik at vi som er høyere gjerne får mindre mage enn de som er lave? Jeg er 1.76, og har god plass enda. Kjenner ingenting i ribbeina, tror ikke bebisen har kommet så høyt opp enda.

Venninna mi er like høy som deg og hadde veldig liten mage. Gikk over termin og ut kom en stor jente[:)]
Vet av flere som er høye som hadde liten mage. Venninna mi som er kort hadde svæææær mage [8D]
Så kan stemme det ja.

Hmmm, jeg er 180 cm, og har en helt normal str på magen.
Men føler ikke at det er spesielt god plass i magen, for har følt press mot lunger og ribben leeeeenge allerede.
Og en venninne av med som er like høy fikk nok den største magen jeg har sett.
Tror det kommer veldig Ann på babyen, og hvordan det legger seg til...?

Hmm, jeg er også høy (1,78) og veldig slank og magen min er forholdsvis liten. Kommer det ikke også an på beinlenge i forhold til overkropp? Har veldig lange bein og normal/kort overkropp (når jeg sitter er jeg ikke spesielt høy). 

Jeg kjenner føttene til den lille ved ribbeinan og. Men det har vel mer å gjøre med hvordan babyen ligger. Hvis din ikke ligger med hode ned så kjennes det kanskje annerledes ut...

Jeg tror nok de som er høye ofte fr mindre mage ja, babyen har jo ofte mer plass:)
Selv er jeg 164 og har ikke mye plass inni der, magen presser mot ribbeina/puppene dagen lang og det er så ubehagelig at jeg klarer ikke å ha på meg BH mer.... Har forholdsvi stor mage også

jeg er 167 cm og har ganske stor mage til å være 31 uker.

men det skal sies at når jeg skulle ha eldste jenta mi så hadde jeg liten mage og god plass, merket ikke noe i ribbeina eller oppe ved puppene før helt på slutten. (og jeg var like høy da hehehe) men jeg var den gangen veldig tynn da.

er 164, har vel ganske stor mage denne gangen, og det presser godt oppi lungene..
forrige gang hadde jeg bitteliten mage, magen er vel like stor nå som dagen jeg fødte forrige svangerskap[8D]
da hadde jeg heller ikke det presset på lungene..

169 høy og har kjent press på lungene noen uker allerede.. Og nå kjenner jeg det mer og mer gjennom hele dagen. I begynnelsen kunne det bare være tider på dagen da jeg kjente det. Mens nå er det så og si hele tiden. Har fortsatt igjen litt over 8 uker til termin. hvordan skal det bli?? :P 

Er 1,74 og har god plass enda. Noen lurer fortsatt på om jeg er gravid, og det i uke 29+2! Å sist var jeg enda mindre... Har veldig lang rygg så han ligger vel langs ved og koser seg. Har fortsatt endel cm før han når opp til ribbebeina... Heldigvis!

Ja det stemmer nok at jo høyere du er jo mindre mage får du, man har jo litt mer å fordele magen på. Har en venninne som hadde en veldig liten mage selv da hun var "høygravid" hu er omlag 180. Hun mente selv at den ikke var så liten, men bare noen dager før hun fødte var hu sånn som jeg var da jeg var halvveis i svangerskapet, hehe. Søstra mi som er omlag 150 fikk stooor mage, det så ut som om hu skulle sprekke[;)]. Jeg tror jeg har sånn passe stor, fikk veldig raskt mage men jeg synes ikke at den har vokst noe særlig de siste ukene, er 172 høy. Jeg har fortsatt en del plass igjen, har ikke hatt store problemer med å puste enda.

ja mulig det! Jeg er er 1,78 og ikke særlig stor enda! Har noen cm igjen til ribbena. Er 28+2 idag[:)]

Jeg er ca. 155 cm høy (lav [8D]), og ligger akkurat på streken på symfyse-fundusmålet!
Har aldri tenkt på at magen min event. skulle være så mye større enn på dere som er lengre enn meg,
men jeg føler meg jo stor selv da [;)]
Lillegutt kom forsåvidt 8 dager på overtid sist og var 50 cm lang og veide 3159 gram,
akkurat passe! Men det skal sies at han satt fast og ble tatt med sugekopp da, så jeg har kanskje ikke det største bekkenet akkurat [8|]

Her er jeg 26+0 er 27+2 idag!

Tror det stemmer for min del[:-]
Er bare 155 høy, og med stooooor mage! Fikk fort mage sist også, men fødte en liten unge på 2910gram og 48 cm[:)]
Merker det tar plass og presser oppover. Brekker meg hver gang jeg skal ta på sko/sokker, føles som innvollene presses ut[:-][:'(]
Halsbrann og sure oppstøt har vært en del av hverdagen en god stund allerede, akkurat som sist[&o][:'(]

Men men, prøver å tenke positivt! Kommer jo noe godt ut av det om 3mnd![:)][:D]

ORIGINAL: Loppeline83

Jeg er ca. 155 cm høy (lav [8D]), og ligger akkurat på streken på symfyse-fundusmålet!
Har aldri tenkt på at magen min event. skulle være så mye større enn på dere som er lengre enn meg,
Lillegutt kom forsåvidt 8 dager på overtid sist og var 50 cm lang og veide 3159 gram,
akkurat passe! Men det skal sies at han satt fast og ble tatt med sugekopp da, så jeg har kanskje ikke det største bekkenet akkurat [8|]

Vi er like høye (ehm...lave?[8D]), og jeg ligger akkurat likt som deg på symfysemål[:)] I tillegg ser det ut til at vi har like stor mage![:)][:D] Artig[:)]

ORIGINAL: *2*aprilbarn*

Vi er like høye (ehm...lave?[8D]), og jeg ligger akkurat likt som deg på symfysemål[:)] I tillegg ser det ut til at vi har like stor mage![:)][:D] Artig[:)]

Hehe, moro [:D][:D][:D]

Jeg er 1.77 og har absolutt IKKE god plass i magen[:)] Lillegullet har de siste to ukene aktivt brukt ribbena på høyre side som sparringspartner... Er helt sår i musklene der...

Nå kan det tenkes at lillegull i tillegg er lang da, i og med at både jeg og faren er rimelig høye...

Jeg er bare 154 cm høy, og her har det blitt presset opp mot ribbena og puppene i flere uker. Klarer ikke å gå med BH jeg heller. Men magen min er ikke særlig stor da. Symfysemålet mitt har vekslet mellom å ligge akkurat på, og like under, den røde streken. Blir spennende på neste kontroll, og se hvordan symfysemålet mitt er da. Tror ikke denne jenta blir så stor jeg [;)]

Tror det stemmer for min del[:-]
Er bare 155 høy, og med stooooor mage! Fikk fort mage sist også, men fødte en liten unge på 2910gram og 48 cm[:)]
Merker det tar plass og presser oppover. Brekker meg hver gang jeg skal ta på sko/sokker, føles som innvollene presses ut[:-][:'(]
Halsbrann og sure oppstøt har vært en del av hverdagen en god stund allerede, akkurat som sist[&o][:'(]

Men men, prøver å tenke positivt! Kommer jo noe godt ut av det om 3mnd![:)][:D]

Samme her..
ca 160 høg, fødte forrige gang ein gutt på 49 cm og 3340 gr...
Kjempestor mage forrige gang og samme no..[;)]

Hehe, moro [:D][:D][:D]

Jeg er 156, symfysemålet mitt er nesten likt (mitt er helt på den røde streken), og jeg har kanskje litt mindre mage, men noe sånt!
Tror det har en sammenheng, i alle fall på hvor lang man er i overkroppen. Kjenner at hun nærmer seg godt ribbeina, og at det begynner å bli trangt der inne!
Men svigersøstra mi er ikke så mye over 160, og hun hadde liten mage... Tynn er hun også.

Jeg er 157 og ligger også rett over den røde streken[:)]

Back
Topp