Høy vektoppgang. Noen andre?

Augustbaby19

Flørter med forumet
Jeg er 16 + 4 og har gått opp nesten 10 kg! Var heldigvis slank i utgangspunktet, men...Dette er mitt andre svangerskap og jeg gikk opp mye forrige gang også. Rundt 24 kg, men 13 kg var borte rett etter fødsel og resten gikk greit av, men jeg har lagt på meg 2 kg mer nå enn jeg hadde på i samme uke forrige gang, så jeg blir litt bekymret. Jeg sliter veldig med kvalme, og det eneste som hjelper er å spise. Prøver å spise så sunt som mulig. Spiser nesten ikke søtsaker da det gjør meg mer kvalm. Er kjipt å legge på seg så mye ekstra fordi man er dårlig.
Er det noen flere som opplever/har opplevd dette?

Jeg er 16 + 4 og har gått opp nesten 10 kg! Var heldigvis slank i utgangspunktet, men...Dette er mitt andre svangerskap og jeg gikk opp mye forrige gang også. Rundt 24 kg, men 13 kg var borte rett etter fødsel og resten gikk greit av, men jeg har lagt på meg 2 kg mer nå enn jeg hadde på i samme uke forrige gang, så jeg blir litt bekymret. Jeg sliter veldig med kvalme, og det eneste som hjelper er å spise. Prøver å spise så sunt som mulig. Spiser nesten ikke søtsaker da det gjør meg mer kvalm. Er kjipt å legge på seg så mye ekstra fordi man er dårlig.
Er det noen flere som opplever/har opplevd dette?
Jaaa!
Jeg har fått opp litt over 10 kg er 16+4.. Gikk på lavkarbo diett før svangerskap og gikk ned 20 kg. Ble gravid og nå spiser jeg litt mer karbo enn tidligere og så bang.. Feit igjen :hilarious: eller nei.. Ikke blitt feit. Men har ganske stor mage nå kontra de to andre graviditetene mine så vet ikke om det har noe sammenheng.

Vi får trøste oss med at det er fullt mulig å gå ned de kiloene etter svangerskapet :) Og heller fokusere på at babyen vokser og blir stor og sterk :)

Jaaa!
Jeg har fått opp litt over 10 kg er 16+4.. Gikk på lavkarbo diett før svangerskap og gikk ned 20 kg. Ble gravid og nå spiser jeg litt mer karbo enn tidligere og så bang.. Feit igjen :hilarious: eller nei.. Ikke blitt feit. Men har ganske stor mage nå kontra de to andre graviditetene mine så vet ikke om det har noe sammenheng.

Vi får trøste oss med at det er fullt mulig å gå ned de kiloene etter svangerskapet :) Og heller fokusere på at babyen vokser og blir stor og sterk :)
Ja, du har jo helt rett i det. At babyen har det bra, er det viktigste:happy: Er bare litt ubehagelig å se hvor fort kiloene kommer:p Tungt blir det også:dead:

Jeg er 18+4 og har gått opp 11 kg, utgangspunktet var en bmi på 23,8 før graviditet. Har hatt samme «problem» som deg at meg måtte spise mye for å holde kvalmen i sjakk. Samt et treningsforbud grunnet blødninger. Litt godt å høre at det ikke bare er meg som har gått opp en del allerede. :p

Jeg er 18+4 og har gått opp 11 kg, utgangspunktet var en bmi på 23,8 før graviditet. Har hatt samme «problem» som deg at meg måtte spise mye for å holde kvalmen i sjakk. Samt et treningsforbud grunnet blødninger. Litt godt å høre at det ikke bare er meg som har gått opp en del allerede. :p
Ja, greit å vite at man ikke er alene:hilarious:

Jeg og gikk opp mye med kommende storebror, nesten 30kg og hadde et håp om å ikke gå opp like mye denne gangen men kiloene bare øker og øker:rolleyes: synes og det er kjipt men tenker det kanskje stabiliserer seg litt snart. Nå har vi vært bortreist en uke og spent på å gå på vekta i morgen :wacky:

Med kommende storebror gikk jeg opp masse, men var normalvektig, gikk opp 2-4 kg de første månedene men så bare boooom! Hadde treningsforbud og veldig bekkensmerter, så gikk opp 20 kg, er ikke så høy, så det var veldig tungt

Med kommende storebror gikk jeg opp masse, men var normalvektig, gikk opp 2-4 kg de første månedene men så bare boooom! Hadde treningsforbud og veldig bekkensmerter, så gikk opp 20 kg, er ikke så høy, så det var veldig tungt

Men jeg gikk ned bare dager etter fødsel, så tenker at det blir som det blir, vekta for bare være vekt

Dette er meg og. brukt de siste årene på å gå ned masse i vekt, og nå straks 16 uker og jeg tør ikke å gå på vekta. Jeg bare gråter og gråter, og synes dette er helt grusomt.
Hjelper ikke at det skal av igjen heller, for det tar så lang tid (jeg er kronisk syk) så jeg finner ikke noe lyspunkt om dagen

Alle er forskjellige, og det er ganske fint å tenke på. Det viktigste i tiden fremover er at babyene våre er friske og raske. Vår kropp, men kan vi «fikse» så mye vi vil senere. Bare tenk hvor heldige vi er, og hvor stor jobb kroppen egentlig gjør❤️

Jeg er 17+3 idag, og veier det samme som før jeg ble gravid (bmi 23,8). Syns det er rart, for har fått ganske mye mage, men det er vel kun en omfordeling av vekta foreløpig..

Jada, har gått opp 11 kg, på god vei mot min 12. Blir vel som sist gang. Gikk fort ned igjen når ungen var født da, en fordel med å bo i en bratt bakke, I guess. Var gravid på vår og sommer sist, det var mer praktisk. Nå har jeg sprengt ene vinterkåpa mi, og holder på å vokse ut av mannens digre ekspedisjonsjakke.

Jeg er førstegangs, og har vært mektig dårlig I første trimester. Gikk ned 6 kg, men etter at jeg begynte å spise litt igjen (for ca 2 uker siden) har jeg fått opp 1,5 kg. Er foreløpig under startvekt, men hadde uansett endel ekstra fra før (har bmi på 27,9 nå). Regner med at det plutselig kommer da.,og at vekten plutselig går løpsk. :hilarious::shifty:

15+6 og gått opp 7 kg.. Gikk opp mye sist også, men da kom det meste på slutten. Kan jo bli "spennende" å se hvor jeg ender opp denne gangen.. Er litt overvektig fra før og legger på meg bare jeg ser på et potetgullflak. Heldigvis cravings på frukt nå og ikke mctoast og pommes frites, så jeg øyner et lite håp :hilarious:

Back
Topp