Høy vektøktning, men lavt symfysemål..

klatremusa

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Junibarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
Kjenner jeg er litt bekymret og lurer på om noen har hørt om eller selv opplevd noe lignende.
Jeg har økt raskt og hatt en høy vektøkning. Er nå i uke 31+3 og har alt gått opp +16kg. Likevel er symfysemålet mitt lavt og hadde nå flatet ut på 27cm i dag. Samme som for to uker siden. Skal nevnes at dette er 2.barnet og førstemann var under 3kg over termin. Har en lege som jeg føler er litt lite engasjert og jordmora mi skal jeg ikke til før i slutten av mnd.. :(

Jeg hadde ringt jordmor, snakket med henne om bekymringen din- og evt bedt henne henvise deg til svangerskapspol. for en sjekk mtp vekst.
Mest sannsynlig er alt bra, men i et svangerskap skal man ikke overlates til kjipe bekymringer!!

Jepp, jeg har det akkurat likt. Vekta er økt med 16kg og symfysemåla har vært lave, dvs i nederste kant av det lilla feltet. Skal til jordmor neste uke så da er jeg spent på hvordan måla er da. Sist fikk jeg en gutt på 4.8kg, så om det er lavt ved neste kontroll også vil jeg be om en ultralyd som kan utelukke at noe er galt el.
Ta en telefon du og foreslå en undersøkelse, det føles ikke greit å ikke bli tatt på alvor. I alle fall bedre å spørre enn å gå å gruble...

Vektoppgang og symfysemål henger ikkje sammen. Hatt lavt symfysemål kvar gong uannsett vektoppgang. Har født tidlig og små bebiser. Bare nr.1 som kom "innafor " termin med grei vekt... Men nå har eg nåke blod greier og gjeng på blodfortynnende pga dette, det virker greit i starten men dabber/stopper å funke rundt uke 29/30 hos meg...
Greit å sjekke det litt ekstra..
Var på kontroll i dag uke 31+4, symfysemålet var på 25,5. Likt som i uke 29+5. Fekk beskjed om at hadde eg ikkje hatt så god oppfølging på sjukehuset og skulle til ny kontroll der til veka. Så hadde ho sendt meg på kontroll på sjukehuset i dag...

Back
Topp