Høy senkning

*Fernet*

Elsker forumet
Har barn med leddgikt det?han har 28 i to dager nå. Hva vil det si? Legene sier ikke noe fra eller til...

høy senkning betyr at det er en infeksjon i kroppen.. om barn med leddgikt har det, det kan eg ikke svare på dessverre..

Kopiert fra leddgikt.net:
Mange med leddgikt forbinder tretthet og uopplagthet med høy senkning. Senkningen i seg selv gir ikke tretthet, men høy senkning er uttrykk for aktiv sykdom som gir tretthet.

Håper gutten din snart blir bedre..

de pleier å være sånn, det hjelper å være litt streng med de, ved å si at du ønsker å vite hva de tenker, for du er så engstelig..

ORIGINAL: *Fernet*

Har barn med leddgikt det?han har 28 i to dager nå. Hva vil det si? Legene sier ikke noe fra eller til...

28 er litt forhøyet, men ikke så veldig.. Men har han vært noe syk i det siste?? Ja, barn med leddgikt kan i de dårlige periodene ha en forhøyet SR.

ORIGINAL: Trebarnsguttemamma

ORIGINAL: *Fernet*

28 er litt forhøyet, men ikke så veldig.. Men har han vært noe syk i det siste?? Ja, barn med leddgikt kan i de dårlige periodene ha en forhøyet SR.

Må bare legge til at når min lille sønn fikk alvorlige komplikasjoner grunnet vannkopper, så hadde han etter 1. uke en SR på 85..

Senkning og CRP er vel det samme, så vidt jeg vet..
Og høy CRP er jo et mål på om sykdommen/infeksjonen er stigende eller i tilbakegang..

ORIGINAL: Pijah

Senkning og CRP er vel det samme, så vidt jeg vet..
Og høy CRP er jo et mål på om sykdommen/infeksjonen er stigende eller i tilbakegang..

CRP og SR er ikke nøyaktig det samme. Crp`n indikerer den akutte betennelsesreaksjonen i kroppen, altså hvis du har en akutt bakteriell infeksjon så vil CRP`n slå ut ganske spontant, mens derimot en SR kan være helt normal. Har man dermed noe kroppen jobber med over tid, vil SR`n slå ut..

Back
Topp