Høy puls

Ønskebabynr2

Glad i forumet
Mailykken 2025
Noen av dere som også opplever høy puls? Jeg kan ligge på sofaen og slappe av og ha puls på 80-90. Jeg kjenner at hjertet dunker i brystet og det er veldig ubehagelig i kroppen. Jeg er jo i uke 34, så kanskje ikke helt uvanlig med høy puls, men liker det ikke. Noen tips?

Ikke opplevd selv, men det høres jo ikke så bra ut. Hva sier lege/jordmor?

Ikke opplevd selv, men det høres jo ikke så bra ut. Hva sier lege/jordmor?
Tok det sånn så vidt opp for noen uker siden med jordmor, men hu sa ikke noe på det :confused004 Mulig jeg ikke var tydelig nok, men har liksom da tenkt at det kanskje bare er vanlig å ha det sånn. Har tilfeldigvis en telefontime med fastlegen i morgen, så kan spørre da :happy:

Opplever det samme. Er i uke 31 og har hatt hvilepuls helt opptil 162 i flere uker nå. Nevnte det til jordmor som ikke har peiling på hva det kan være. Hun anbefaler å ta det opp med lege.

Opplever det samme. Er i uke 31 og har hatt hvilepuls helt opptil 162 i flere uker nå. Nevnte det til jordmor som ikke har peiling på hva det kan være. Hun anbefaler å ta det opp med lege.
162 er jo betydelig høyere enn hva jeg har :dead: Har du snakket med legen ?

Jeg har også høy plus. Ekstra høy siste tid pga lungebetennelse. Da var pulsen i hvile 125. Nå som jeg er litt bedre ligger den på 90. Sies at det er helt normalt. Kroppen har et økt oksygenbehov og mer blod å pumpe rundt i kroppen. Er man bekymret bør man kontakte lege

Har hatt økt puls hele svangerskapet, alle legene forteller at med økt blodvolum må hjertet jobbe hardere + at det slår for 3 (tvillinger). Men jeg vil også si at pulsen og hjertebank ble vesentlig bedre når jeg fikk jerntilskudd!

Spurte legen her om dagen. Hun var ikke bekymret, hun syns heller ikke hvilepuls på 80-100 var mye. Hun sa jeg skulle ta kontakt om pulsen blei typ over 110-120.

Back
Topp