Høy puls

Frk. Gamlemor

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
I dag har vært en merkelig dag. Har hatt uvanlig høy puls hele dagen. Følt meg litt uvel, eller urolig i kroppen, og har nok hatt noen kynnere for magen har vært hard. Sjekket puls klokken og jeg ser jeg har lagt mellom 100 og 130 stort sett hele dagen på jobb. Fitbit sier jeg har hatt 5 timer og 48min med fatburn... Og jeg har stort sett sittet stille på jobb idag fordi jeg har følt meg litt sånn merkelig.

Har noen av dere det slik? Jeg er 29+4 idag.

Har ikke målt pulsen, men kjennes ut som den er høy. Og kroppen i høygir. Får veldig hjertebank innimellom også. Veldig ubehagelig når man bare ligger i ro på sofaen :shy:

Hei! Har selv fitbit og ser av målinger i løpet av dagen at jeg stort sett ligger på rundt 100 i puls - selv ved lite aktivitet/stillesitting. Vært slik for meg i flere mnd. Har hatt meget gode blodtrykksmålinger og ellers gode tilbakemeldinger fra jordmor/lege.
Ville ikke bekymret meg - pulsklokke kan fange opp litt «feilsignaler» + at puls øker i svangerskap. Men om det vedvarer og om du føler deg uvel er det kanskje verdt å nevne for jordmor!

Jeg har sjekket grafen fra tidligere dager, og ingen andre dager er som idag. Er spendt på morgen dagen. Tenker jeg tar en tur ned for å måle blodtrykket.

Sist jeg var hos legen, hadde jeg "høy puls og veldig lavt blodtrykk" (de ordene legen brukte). Det er visst ganske vanlig at pulsen ligger rundt 100 mot slutten av svangerskapet. Min lege var i hvert fall ikke bekymret for pulsen, men litt for blodtrykket.

Back
Topp