Høy puls

Abgunder

Forelsket i forumet
Novemberbarna 19
Er det noen andre som sliter med veldig høy puls? Har selv en hvilepuls på 100 nå, men hvis jeg beveger meg eller stresser så havner den opp på 140-150 fort og der kan den bli leeeenge meget slitsomt og føler meg som en zombie

Jeg hadde jevnt en puls på 90-95 i forrige svangerskap, som ble noe høyere når jeg gjorde noe.

Har merket det enkelte ganger denne gangen, så håper det ikke blir værre lenger ut i svangerskapet

Jeg hadde jevnt en puls på 90-95 i forrige svangerskap, som ble noe høyere når jeg gjorde noe.

Har merket det enkelte ganger denne gangen, så håper det ikke blir værre lenger ut i svangerskapet

Blir du svimmel og slapp?

Jeg blir veldig fort andpusten, og det er jeg ikke til vanlig. Men hvilepulsen føler jeg er ganske normal!

Kan bli det, men ikke alltid.

Har du sjekket blodtrykket da? For høres også litt ut som blodtrykksfall eller lavt blodtrykk.

Har sjekket alt mulig, EKG og alt som skal til er spesielt pulsen som er problemet. Litt kjipt da det holder seg likt når kvalmen og det andre begynner å bli bedre. Men er bare kroppen som reagerer på endringene.

Jeg har en forholdsvis lav hvilepuls, ligger mellom 52-56 fortiden. Er det for lavt? Påvirkes hvilepulsen av graviditeten? Fikk plutselig litt angst for at min er for lav og at den burde vært høyere under graviditet? Jeg har hvilepuls mellom 52-60 normalt når jeg ikke er gravid også. Er godt trent og i god form til vanlig.

Har også høyere puls og temperatur. Tenker det er vanlig. Er jo så mye som skjer i kroppen.

Pulsen stiger i svangerskapet (både i hvile og aktivitet) noe av årsaken til dette er det økte blodvolumet. Dette er også årsaken til st man blir fortere andpusten :) det er heller ikke unormalt å oppleve hjertebank.

Her i aktivitetsndbokrn, kapittel 11 kan du lese kort om hva som skjer med puls, blodvolum og trening i svangerskapet :)
https://helsedirektoratet.no/Docume...ktivitetshandboken-kapittel-11-graviditet.pdf

Jeg har en forholdsvis lav hvilepuls, ligger mellom 52-56 fortiden. Er det for lavt? Påvirkes hvilepulsen av graviditeten? Fikk plutselig litt angst for at min er for lav og at den burde vært høyere under graviditet? Jeg har hvilepuls mellom 52-60 normalt når jeg ikke er gravid også. Er godt trent og i god form til vanlig.

Det er ikke for lavt, jeg har til tider hvilepuls under 40, null stress (bokstavlig talt).
Dette varierer enormt, i min familie har vi lav puls.
Hvilepulsen går opp utover i graviditeten, jeg har ikke merket endring ennå, det kommer nok senere.
Har gått opp med 10-20 slag/min under tidligere graviditet hvis jeg husker rett.

Det er ikke for lavt, jeg har til tider hvilepuls under 40, null stress (bokstavlig talt).
Dette varierer enormt, i min familie har vi lav puls.
Hvilepulsen går opp utover i graviditeten, jeg har ikke merket endring ennå, det kommer nok senere.
Har gått opp med 10-20 slag/min under tidligere graviditet hvis jeg husker rett.

Tusen takk for fint svar! ❤️ Nå ble jeg litt roligere. Sist jeg gikk gravid brukte jeg ikke Fitbit og hadde ingen anelse hvordan pulsen min var til vanlig, bortsett fra når jeg trente. Tenkte ikke noe over det da heller. Ble redd for å miste nå når jeg ikke merka noe endring i pulsen.

Pulsen min er nogenlunde normal fortsatt.
Jeg vet at jeg har lavt blodtrykk da.

Jeg kan og noen ganger kjenne pulsen dunke hardere en hva det vanligvis gjør, og da kan jeg bare sitte stille i sofaen.. Nesten så jeg kan tidvis høre den igjennom ørene.. Og andpusten er jeg etter å bare gå opp trapper.. Jeg har ikke tenkt noe mere over.. Men jeg har begynt å lure litt på om det at jeg føler meg febersjuk stadig vekk er noe jeg burde sjekke?

Jeg startet med veldig høy hvilepuls for meg å være, men rundt uke 8 og til nå 10+6, har jeg fått lavere hvilepuls. Jeg har til vanlig ganske lav hvilepuls, så er litt artig å følge med på. Men kommer fort opp i høy vanlig puls :laughing002

Back
Topp