Høy puls

HeidiB

Elsker forumet
Har hvilepuls på 120 og merker jeg er sliten og får innimellom skikkelig vondt i brystet og øverste del av ryggen.
Det kommer hvis jeg anstrenger meg litt, f.eks småløper bort til bilen. Da hugger det i brystet eller ryggen, kjennes som kniver og får vanskelig for å puste.
Siden det skal så lite til så merker jeg at jeg begynner å bli redd for hvordan jeg skal tåle en fødsel.. Skal til fastlegen i morgen, så får sjekke det mer da. Har hypertensjon til vanlig men blodtrykk er greit nå så tar ikke medisiner akkurat nå.
Noen andre med tilsvarende plager?

Ingen erfaring med høy puls, motsatt her og under utredning. Puls som en topp trent person og har ikke trent siden mai:joyful:

Lurt å ta det opp med legen i dag, lykke til:Heartred

Har hvilepuls på 120 og merker jeg er sliten og får innimellom skikkelig vondt i brystet og øverste del av ryggen.
Det kommer hvis jeg anstrenger meg litt, f.eks småløper bort til bilen. Da hugger det i brystet eller ryggen, kjennes som kniver og får vanskelig for å puste.
Siden det skal så lite til så merker jeg at jeg begynner å bli redd for hvordan jeg skal tåle en fødsel.. Skal til fastlegen i morgen, så får sjekke det mer da. Har hypertensjon til vanlig men blodtrykk er greit nå så tar ikke medisiner akkurat nå.
Noen andre med tilsvarende plager?
Hmm... Jeg ville tatt det opp med legen ja. Smerter i brytet ved anstrengelser kam være så mangt. Noe er helt ufarlig, andre ting kan være mer skummelt. Så viktig at helsepersonell tar deg seriøst.

Har også hatt høy hvilepuls siden jeg ble gravid, og den har bare blitt høyere jo lengre ut i svangerskapet jeg kommer. Ligger nå på rundt 100-110 i hvilepuls, men pulsen øker til 130-140 av å reise meg opp og gå rolig til toalettet feks. Får også titt og ofte "anfall" på 10-20 minutter der hjertet hamrer løs og puls på opp til 170 uten å gjøre noe. Veldig irriterende og slitsomt. Både jordmor og legen sier at det ikke er noe å gjøre med det, ikke er det farlig heller sier dem så får bare leve med det å håpe at det går over når babyen kommer ut. :)

Jeg har lest at det er normalt med høyere puls, men en hvilepuls på 120 er ganske høyt. Kanskje du burde spurt jordmor. Pulsen min har økt til rundt 60, for meg kjennes det raskt.

Jeg opplever det samme som deg. Får også vondt i bryst og øvre del av rygg. Trenger ikke være i aktivitet, kommer også når jeg sitter/ligger i sofaen. Får plagsomt vondt i ryggen.[emoji45]

Ble litt beroliget etter å ha vært hos legen, er trolig svangerskapsrelatert så da går det nok over. Men skal snakke med jordmor på mandag da jeg fortsatt er litt bekymret for hvordan det vil bli med høy puls i fødsel

Back
Topp