Høy puls?

Spireimagen2018

Glad i forumet
Junilykke2018
Jeg var på ekstra kontroll på føden i dag. Alt viste seg å være normalt, bortsett fra at jeg hadde høy puls. Den var på 113 på starten av timen, og på 110 på slutten av timen. Jeg skulle måle pulsen i morra tidlig, og be fastlegen om sjekk hvis den fortsatt er høy. Når jeg tenker meg om, så har jeg vært ekstra sliten siste uka, og har tenkt over at jeg har høy puls uten grunn tidligere i svangerskapet.. Er det noen med liknende erfaring her? Jeg lurer på hva som skjer hvis pulsen min ikke går ned.. :(

Jeg var på ekstra kontroll på føden i dag. Alt viste seg å være normalt, bortsett fra at jeg hadde høy puls. Den var på 113 på starten av timen, og på 110 på slutten av timen. Jeg skulle måle pulsen i morra tidlig, og be fastlegen om sjekk hvis den fortsatt er høy. Når jeg tenker meg om, så har jeg vært ekstra sliten siste uka, og har tenkt over at jeg har høy puls uten grunn tidligere i svangerskapet.. Er det noen med liknende erfaring her? Jeg lurer på hva som skjer hvis pulsen min ikke går ned.. :(
Sist svangerskap var jeg på legevakt fordi jeg var redd for svangerskapsforgiftning. Endte med å bli sendt på sykehuset grunnet høy puls, ble så sjekket der for blodpropp I lungene, var litt mye styr men ikke noe galt, så var bare stresset :)

Jeg har også høy puls. Har puls på rundt 90 når jeg ligger på benken. Puls på 110-120 hvis jeg feks lager middag eller går rundt i huset. Rart.

Sniker:p jeg har hatt skyhøy puls siste ukene. Hvilepuls på langt over 100, pulsen har ofte stige til 140 bare ved å bevege meg litt. Hatt full sjekk med EKG. Fikk beskjed om at det ofte kom pga ungen pressa magesekken opp og ga press på hjertet:) etter magen sank hos meg, så har også pulsen synke:)

Det er helt normalt. Jeg er utredet da jeg har hatt skikkelig høy puls over lengre tid i svangerskapet pluss ekstraslag. Det er ikke farlig hvis man er hjertefrisk fra før og er visst en del som blir plaget med dette når man er gravid. Selv om det ikke er farlig er det veldig ubehagelig når det står på som verst!

Også er det ikke farlig for babyen har jeg fått beskjed om

Back
Topp