Høy puls

Bruker64es

Blir kjent med forumet
Får til tider så høy puls.... sitter nå i ro med puls på 120, nettopp spist frokost og drikker en kopp kaffe. Får helt hetekav...
Noen andre som opplever dette?

Har ikke hatt det noe særlig denne gangen, men med de to andre har jeg hatt en del hjertebank, høy puls og ble anpusten av alt sammen :P Merkelige greier, litt ekkelt, men veldig vanlig som gravid :)

ja, jeg har det sånn... flaut å måle blodtrykk hos lege/jordmor, for hjertet dundrer jo som bare det.. ekkelt! Ligger sjelden under 100 i puls, og verst er det på kvelden når jeg faktisk sitter å slapper av :S hadde det sånn med gutten også...

Var på sykehus i uke 20, med blodtrykk på 136/104 og hvilepuls på 137.
Var ikke noe galt :) plages en del med hjertebank og høy puls, og blir andpusten av ingenting- men det går over :) kommer i perioder, men det hører vel bare til :-)

Var på sykehus i uke 20, med blodtrykk på 136/104 og hvilepuls på 137.
Var ikke noe galt :) plages en del med hjertebank og høy puls, og blir andpusten av ingenting- men det går over :) kommer i perioder, men det hører vel bare til :-)

Var ikke det litt høyt undertrykk?!?

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app

Var ikke det litt høyt undertrykk?!?

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app
Jo, det var undertrykket som bekymret dem. Men prøvene var greie.. Blodgass prøven ga litt utslag, men ellers var alt fint :) EKGen var uregelmessig, men forbedret seg mens jeg var der. De mente at det bare var hjertet mitt som reagerte på at jeg var gravid.. Går fortsatt med høy puls om dagene, og hjertebank, men blodtrykket er fint

Jo, det var undertrykket som bekymret dem. Men prøvene var greie.. Blodgass prøven ga litt utslag, men ellers var alt fint :) EKGen var uregelmessig, men forbedret seg mens jeg var der. De mente at det bare var hjertet mitt som reagerte på at jeg var gravid.. Går fortsatt med høy puls om dagene, og hjertebank, men blodtrykket er fint

Så fint at alt er bra da! Bekymrer meg virkelig for dette blodtrykket jeg da... herremin.. hvorfor kan jeg ikke bare la det være :P Jeg får jo høyt blodtrykk av alt stresset rundt blodtrykket :) Fikk beskjed at det var litt høyt forrige gang, 130/80... synes jo ikke det selv da men...

Så fint at alt er bra da! Bekymrer meg virkelig for dette blodtrykket jeg da... herremin.. hvorfor kan jeg ikke bare la det være :p Jeg får jo høyt blodtrykk av alt stresset rundt blodtrykket :) Fikk beskjed at det var litt høyt forrige gang, 130/80... synes jo ikke det selv da men...

prøv å ikke stress så mye :-) Ikke tenk for mye på blodtrykket heller, for om du har vært til legen- og alt står bra til ellers, er det vel ikke noe å bekymre seg for. De hadde ikke sendt deg hjem, hvis du var i fare, eller hadde antydning til fks svangerskapsdiabetes :-) prøv å ikke tenk så mye på det, slapp av mest mulig- og nyt tiden du har igjen :-) Det prøver jeg på hvertfall! Bortsett fra at jeg jobber, jobber og jobber- men trives med det :)

Back
Topp