Høy puls og fortere sliten...?

Hjerteskatten

Elsker forumet
Julibarna 2019
Opplever en ting i dette svangerskapet som jeg ikke kan huske fra sist. Jeg blir så vanvittig fort sliten! :(

Fikk Fitbit klokke til jul. Jeg og samboeren var ute og gikk tur en dag i romjula og da var pulsen fort oppe i 150. Enda jeg bare gikk på den turen. Ellers er hvilepulsen stort sett mellom 70 og 80.

Føler det skal lite anstrengelse til nå før behovet for å legge seg ned eller sette seg ned, melder seg.

Er bare 11+3. Frykter hvordan dette skal gå når det allerede er på det her nivået. Erindrer at jeg var mye sprekere med stor mage for rundt 6 år siden.

Flere som har det på samme måte, eller er det grunn for bekymring?

På appen til BV (eller preglife.. Husker ikke helt) står det at en lettere får høyere puls og blir fortere sliten, og det har jeg merket selv også. Føles som om jeg aldri har gjennomført en eneste kondistreningsøkt i hele mitt liv, og jeg er generelt glad i trening!
Ville ikke ha bekymret meg :)

Vet ikke hvordan pulsen min er, men blir mye fortere sliten og andpusten enn når jeg ikke var gravid. Har vært slik siden rundt uke 7-8. Løper trapper mellom 5 etasjer på jobb hver dag, før ble jeg ikke sliten, nå høres jeg ut som en hes flodhest når jeg har kommet meg fra 1. til 2. Etasje :hilarious:

Takk for svar :) Da høres det ut som at det er normalt. Ligger akkurat nå på sofan og kvinner meg opp til å rydde bort julepynten. Alt har visst blitt et slit :hilarious:

Takk for svar :) Da høres det ut som at det er normalt. Ligger akkurat nå på sofan og kvinner meg opp til å rydde bort julepynten. Alt har visst blitt et slit :hilarious:

Haha, jeg også! Å gud så langt det er til loftet og den tomme boksen som julepynten skal oppi :joyful: snakk om dørstokkmila gitt...

Å gå opp en trapp og sette på en vaskemaskin var et maraton for meg istad.

Å gå en tur hadde nok føltes som et 10k løp :p

Merker jeg blir mer sliten raskere, men om jeg pusher meg litt så klarer jeg å komme meg gjennom likeveld. Fitbit klokka mi ler av meg i stillhet nå :joyful:
Har gått fra very good til average på nivået jeg ligger på i formen på meget kort tid. 3 uker ferie i julen hjalp nok heller ikke :)

Helt normalt! Ett av de første graviditetstegnene jeg har fått begge ganger er at kondisen stikker på ferie :p
Jeg som ellers er i relativt god form må nå plutselig ha pustepause midt i litt brattere bakker når jeg går tur. Føler meg omtrent som en KOLS pasient, men heldigvis vet jeg at det går over etter 9 måneder. Det var vel nesten det beste sist med å få ut ungen :D

Helt likt her! Skal ikke mer enn opp trappa hjemme, før jeg er andpusten og har høy puls. Litt bekymret for fortsettelsen når det er slik så tidlig, for ser for meg en hvesende, vaggende flodhest til sommeren :D Men er ikke bekymret for at det ikke er normalt!

Gikk opp trappa til 2.etg på sykehuset i dag. Var som en stranda hval som prustet og blåste da jeg kom til toppen. Merkes at det har skjedd noe med kroppen ja :wacky:

Back
Topp