Høy puls og feber :-/

Ønskebarn91

Glad i forumet
Marsipanene 2019
Helt siden uke 20 har eg vært plaget med høy puls når eg er rolig. Pulsen varierer mellom 90-110 hele døgnet, og kanskje opp i 120 når eg har gått å ryddet eller noe. Føler meg ikkje fin i formen for å si det sånn. Har veldig mye kynnere, og er veldig svimmel, og i dag ankom feberen. Så spørsmålet mitt er: Hvor høy puls skal enn ha før enn bør kontakte lege når enn sitter i ro og er det farlig å ha feber i siste trimester?

kan ikke svare på det med pulsen, men høy feber bør du unngå - så ta paracet. Men feber som ikke forsvinner i løpet av 2-3 dager bør vel sjekkes ut.
Min holdning er: Er du bekymret så kontakt lege!

Jeg kan svare deg når det gjelder pulsen.Er selv plaget med høy puls, og har vært plaget med det hele svangerskapet. Går til legen hver andre uke for sjekk, har vært innlagt på sykehuset, vært på sykehuset for ultralyd av hjertet og er sykemeldt pga det. Pulsen min ligger alltid rundt 110 når legen min måler. Jeg klarer å få den ned hvis jeg konsentrerer meg, men det skal ingenting til for at den fyker opp igjen.
Jeg var på sykehuset på gyn/føde pol.klinikken for 2-3 uker siden og da fikk jeg beskjed av legen der at så lenge jeg ikke hadde puls så var rundt 160 så var det ikke farlig for verken meg eller babyen:-) Spesialisten jeg har vært hos når jeg har tatt ultralyd av hjertet har sakt at 110 var en akseptabel puls, for det var normalt at den steg 10-20 under svangerskapet.

God bedring[:)]

Back
Topp