Høy puls?litt hjelp er dere snille...

mammantilbebisensin

Gift med forumet
Vet dere hva ca hvilepulsen deres ligger på?
Jeg har følt meg så dårlig i det siste,lurer på om svangerskapskvalmen har kommet nå,vært kvalm hver dag...
I tillegg er hvilepulsen min på 90-100 slag i minuttet,og jeg har lært at normal puls skal ligge på ca 60 slag i minuttet(hvilepuls)
Har ikke feber eller noe ,men blir litt bekymret......pleier å ha lavt blodtrykk,får håpe det ikke er forhøyet når jeg skal på kontroll til uken......

ORIGINAL: Apple

Når blodtrykket er lavt, blir pulsen automatisk høyere fordi hjertet må jobbe litt hardere for å transportere tilstrekkelige mengder med oksygen rundt i kroppen. Det er helt normalt å få høyere puls, og også å bli litt mer andpusten, når man er gravid. Dessuten hjelper jo ikke akkurat varmen med på å senke pulsen om dagen.

Pulsen min ligger i skrivende stund på ca 100. Jeg sitter i sofaen og er VARM, så det er jo ikke en reell hvilepuls. Litt lavere er den når jeg våkner for eksempel, men ikke mye.

Takk for litt opplæring! Har alltid hatt lavt blodtrykk (bortsett fra på siste sv kontroll[8|]), og fikk en kommentar av en sånn treningsveileder der jeg trente før på at jeg hadde veldig høy puls, og det var rart for hadde løpt en del månedene før i 1200 m.o.h, så det var jo regne høydetreninga... Kan fint løpe til pulsen er i 200 når jeg ikke er gravid, uten at det liksom er så ekstremt... (kan IKKE det nå...) Så takk! Alltid gøy å vite hvordan ting henger sammen[;)]

Jeg har samme "problem" :D

Pulsen ligger på 97-103 konstant, og jeg sitter jo i ro hele dagen.. :)
Men det INGEN fare i det hele tatt. Det er kroppens måte å kompensere for lavt blodtrykk :)
Så e det er helt normalt når du er gravid :D

PS: sliter også med pusten :D Blir andpusten av å føre samtaler for tida... det e heilt sykt :D

Back
Topp