Høy puls etter måltid

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Mjeg opplever ganske ofte etter måltid å få høy puls og hjertebank. Eller det er iallefall ubehagelig, og føler hjertet skal hoppe ut.
Noen andre om opplever dette?

Hadde noe liknende under glukosebelastningen for 2 mnd siden, men hadde nivåer godt under faresonen.

Jeg har opplevd det mange ganger , i mange år! Først fikk jeg det i forbindelse med stoffskiftet at da hadde jeg alt for høyt stoffskifte , var ikke gravid da!
Og no har jeg det av og til, kommer veldig Ann på. Kan gå måneder i mellom. Det er litt ubehagelig men ikke farlig heldigvis :) og når du er gravid så er jo det mye mer blod i kroppen å hjertet jobber mye mer. Så ville tatt det me ro angående det :-)

Jeg har opplevd det mange ganger , i mange år! Først fikk jeg det i forbindelse med stoffskiftet at da hadde jeg alt for høyt stoffskifte , var ikke gravid da!
Og no har jeg det av og til, kommer veldig Ann på. Kan gå måneder i mellom. Det er litt ubehagelig men ikke farlig heldigvis :) og når du er gravid så er jo det mye mer blod i kroppen å hjertet jobber mye mer. Så ville tatt det me ro angående det :)

Ja jeg får bare høre med jordmor evt :)
Har lavt stoffskifte.

Det er veldig vanlig. Selv er jeg konstant takykard (puls over 100) og går normalt på medisiner for å dempe pulsen, men kan ikke gjøre det nå pga baby. Ihvertfall så har jeg i mange år, og fortsatt nå, opplevd økt puls når kroppen har mer å jobbe med, som når jeg har spist :happy:

Back
Topp