Høy lyd/ bass

Soskenjakten

Elsker forumet
Vi var på sabeltann i Kristiansand og satt da på fremste rad, og der var det selfølgelig høytaler og bass. Lyden var såpass høy og bassen sterk at jeg gikk opp til midten etter ca 20min.

Men noen som vet om dette faktisk er skadelig? Står så mye forskjellig på nettet :/

Var på konsert sist uke, var ubehagelig høy musikk. Jeg ble svimmel rett å slett. Dro tidlig hjem. Men jeg tror ikke det er skadelig om det er snakk om en gang liksom. Er vel som alt anna. At gjør man det ofte, kan det vel være skadelig på sikt.

Tviler på at de har skadelig høy lyd på et familieshow, men jeg har hvertfall blitt mer var på lyder nå - så jeg tror på at det opplevdes ubehagelig høyt :( Tror de små i magene våre er mer hardbarka enn som så altså ;)

Er nok vondere for deg enn baby :) Jeg holdt på aktivt med skyting i forrige svangerskap og fikk da informasjon om at jeg kunne holde på til rundt uke 20, for før det er det ikke skadelig for hørsel :)

Jeg syntes at jeg merket tydelige bevegelser da jeg var på kino for noen dager siden.
Også høy lyd og masse bass!
Er 16+2.
Skadelig er det vel neppe :)

Mamma har spillt i korps under alle sine svangerskap, er rimelig høy lyd når en sitter midt i korpset. Ingen av oss har tatt skade, bortsett fra at vi alle spiller selv nå!:p jeg kommer til å spille helt frem til fødsel så lenge formen min tilsier det :) kjenner også flere gravide som spiller :)

Hørte mye på musikk i bilen med mye bass under første svangerskap. Eneste "skaden" hun pådro seg var at jeg måtte ha på musikk i bilen for at hun skulle sovne (ikke like høyt som under svangerskapet da, verner bedre om ørene til mine barn enn mine egne :p). Har alltid tenkte at spesielt fostervannet har en lyddempende effekt?

Kan få skyte inn at lavfreekvent støy kan vær skadelig for hørseln til barnet, men ikke før hørselen er mere færdig utviklet, rundt uke 24 tror jeg?

Jobber i en bedrift med store maskiner hvor noen av dem har lavfreekvent støy på over 90db, rundt disse maskinene får man ikke nerme seg som gravid.

Her kan dere lese litt om hva arbeidstilsynet har å si om støy :)
http://www.arbeidstilsynet.no/nyhet.html?tid=229649

Jeg skal på festival når jeg er rundt 18 uker og har tenkt litt på det samme, men hørselen har ikke utviklet seg helt ennå da, så tenker det går greit? Høyfrekvente lyder er jo en ting ( det er vel slike lyder vi ikke hører, som f.eks. dyr kan høre?) men bass og høy lyd på en konsert blir vel noe annet?

Jeg gikk lenger opp å da var det bedre... Trenger jo ikke akkuratt stå oppi bassen/høytaleren så går det vell greit :)

Back
Topp