Høy hvilepuls

Kristinawe

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Flere med høy hvilepuls? BT idag var på 140/95, noe det har vært en stund. Men hvilepulsen min lå på 130, noe jeg syntes var høyt men jordmor trodde ikke det var farlig.. da hadde jeg sittet i hvertfall 20 min og ligget i kanskje 10.

Hm.. Min var vel på 65 første gang og omlag 80 forrige gang.. Ny kontroll neste uke

Av erfaring merker jeg at pulsen min ofte ikke synker etter før jeg har sittet i ro i 30-60 min. Og de minste bevegelser (legge seg ned, reise seg opp og sette seg igjen) skyter pulsen rett til værs igjen. Men uansett, 130 syntes jeg var veldig høyt! Kanskje du skulle fått en second opinion ved å ta en tlf til føden?

Jeg har høy hvilepuls, som også blir sykt høy av "ingenting", men ikke så høy!! Det var jo veldig!! Og du som er litt i grenseland fra før. Ville hørt med fler

Det var høy puls! Hva gjør de ang blodtrykket ditt? Jeg har også høyt blodtrykk, men litt under deg.

Hvilepulsen øker når man er gravid, men dette var høyt, ja.
Hva er hvilepulsen din til vanlig?

Enig med de over, det var høy hvilepuls, selv om du er gravid. Høyt undertrykk også. Litt rart jordmor mener det er helt greit synes jeg.

Vurderer å ringe føden for en second opinion ja... føler meg ikke helt i form heller.. hvilepulsen min til vanlig ligger vel på 50-60. Synes det var rart at jordmor ikke reagerte på noe jeg også. Hun trodde ikke det var farlig..

Det var høy puls! Hva gjør de ang blodtrykket ditt? Jeg har også høyt blodtrykk, men litt under deg.

Blir fulgt opp med minst en kontroll i uka pga blodtrykket, har ødemer og har hatt litt spor av protein i urin i tillegg. Blitt kontrollert siden blodtrykket økte i uke 26.

Jordmor på føden mente at det ikke var farlig, trodde det kunne komme av f.eks stress..
Føler du selv at du stresser da?

Var selv hos lege i dag og tok EKG for tredje gang på grunn av høy puls.
Jeg fikk beskjed av JM at jeg mest sannsynlig bare er enormt uheldig som har mye av det.

Her er det nemlig ingen stress. Er ikke i jobb på grunn av bekkenløsningen, har ikke små barn som krever sitt som jeg vet mange av dere andre her har og får mye hjelp av samboeren hjemme.

Om jeg var deg ville jeg gjerne tatt det opp med legen om du fortsatt føler deg usikker på det.

Føler du selv at du stresser da?

Var selv hos lege i dag og tok EKG for tredje gang på grunn av høy puls.
Jeg fikk beskjed av JM at jeg mest sannsynlig bare er enormt uheldig som har mye av det.

Her er det nemlig ingen stress. Er ikke i jobb på grunn av bekkenløsningen, har ikke små barn som krever sitt som jeg vet mange av dere andre her har og får mye hjelp av samboeren hjemme.

Om jeg var deg ville jeg gjerne tatt det opp med legen om du fortsatt føler deg usikker på det.

Nei, jeg føler jeg stresser lite. Er 100% sykmeldt pga blodtrykket og har ingenting som henger over meg hjemme og en god mann som hjelper til med alt av husarbeid [emoji4]

Du må iallefall følge nøye med på formen din, og heller ringe øege/føden én gang for mye om du føler du trenger det...

Nei, jeg føler jeg stresser lite. Er 100% sykmeldt pga blodtrykket og har ingenting som henger over meg hjemme og en god mann som hjelper til med alt av husarbeid [emoji4]
Da ville jeg hørt litt med legen hva de tror.
Tror det er veldig lett å si til en som er gravid som har 140 i puls at det er nok stress, stress over situasjonen og stress over høy puls, men som en som ikke er stresset og kan ja det selv i tide og utide så kan det være noe og ikke.

Her er det nok nå konstatert at det bare er enda en greie jeg må bli vandt til i svangerskapet siden EKG og blodtrykk er fint.
Har normalt sett så høy puls i 1 times tid før det roer seg ned.
Men det betyr ikke at det er slik for andre.

Back
Topp