Høy fosterlyd?

Hippolita

Flørter med forumet
Hei folkens!

Har ikke vært så veldig aktiv her på flere mnd, da vi det siste året har hatt 2 aborter - 1 SA og 1 MA. Det har vært så tøft. Hjerteforeldre til 2 ❤
Nå er vi endelig gravide igjen - og det ser foreløpig ut til å gå bra! ❤ Likevel, bekymringene og redselen for at det ikke skal gå bra er konstant tilstede.

Er kommet til uke 14 (13+3) nå. Har vært til et par UL allerede og har siden uke 9 hørt med doppler et par ganger i uka. Fosterlyden har hele veien ligget mellom 168 og 178. Hørte nå nettopp, lå da på 172.

Glad og takknemlig, men likevel bekymret. Synes dere fosterlyden ligger for høyt? Leser jo overalt at fosteret nå skal ligge på 120-160.

Hilsen ei som enda ikke tør å tro og slappe av... :)

Hei folkens!

Har ikke vært så veldig aktiv her på flere mnd, da vi det siste året har hatt 2 aborter - 1 SA og 1 MA. Det har vært så tøft. Hjerteforeldre til 2 [emoji173]
Nå er vi endelig gravide igjen - og det ser foreløpig ut til å gå bra! [emoji173] Likevel, bekymringene og redselen for at det ikke skal gå bra er konstant tilstede.

Er kommet til uke 14 (13+3) nå. Har vært til et par UL allerede og har siden uke 9 hørt med doppler et par ganger i uka. Fosterlyden har hele veien ligget mellom 168 og 178. Hørte nå nettopp, lå da på 172.

Glad og takknemlig, men likevel bekymret. Synes dere fosterlyden ligger for høyt? Leser jo overalt at fosteret nå skal ligge på 120-160.

Sniker fra April. Dette høres helt normalt ut! Mellomste jenta mi lå også så høyt på den tiden av svangerskapet og det gikk bra med henne[emoji16] Roet seg senere i svangerskapet, da lå den mellom 140/150[emoji846] de har masse plass å sprelle på så tidlig og til mer aktivitet jo høyere puls[emoji846] jenta i magen min nå ligger på 146/148, så kanskje hun er litt roligere enn storesøster?[emoji38] iallfall så skal ikke du bekymre deg for dette! Alt er supert[emoji813]️ lykke til videre!

Hei folkens!

Har ikke vært så veldig aktiv her på flere mnd, da vi det siste året har hatt 2 aborter - 1 SA og 1 MA. Det har vært så tøft. Hjerteforeldre til 2 ❤
Nå er vi endelig gravide igjen - og det ser foreløpig ut til å gå bra! ❤ Likevel, bekymringene og redselen for at det ikke skal gå bra er konstant tilstede.

Ååå, gratulerer med ny spire ❤️❤️❤️❤️
Spør jordmor ang. fosterlyden, men vil tro du hadde fått tilbakemelding på ul om det var noe. Vet at det gjerne er høyere i starten, og at den vil variere ettersom lille slapper av eller er våken og freser rundt.

Gratulerer så mye[emoji173]️

Fosterlyden er helt normal. Den skal variere litt i frekvens. Den er også litt høyere i første del av svangerskapet og blir litt roligere senere ut i svangerskapet.

Gratulerer så mye[emoji173]️

Fosterlyden er helt normal. Den skal variere litt i frekvens. Den er også litt høyere i første del av svangerskapet og blir litt roligere senere ut i svangerskapet.

Signerer :)

Og de beste ønsker for svangerskapet ;)

Hei folkens!

I forrige svangerskap opplevde jeg at fosteret hadde noe høy fosterlyd i uke 31. Fastlegen sendte meg på ctg-måling på sykehuset, og det var absolutt ingenting i veien:) jordmødrene på sykehuset forklarte meg at fosterlyden kunne variere, og at noen ganger kunne den være litt høy helt tilfeldig, men at det vanligvis gikk ned igjen etterpå. Fastlegen sendte meg nok bare inn fordi han var usikker:) Ellers er jeg enig i det de andre skriver. Håper historien min hjelper deg til å slappe av litt mtp fosterlyden:)

Lykke til meg svangerskapet:)

Min lå på 170 (da 11+6). Fikk vite at dette er normalt, og lille bebis var en del aktiv også, så er ikke bekymret foreløpig :)

Gratulerer så mye med spiren i magen! Jeg er enig med de andre her, i at det neppe er noe å bekymre seg for. Det er helt sikkert fullstendig normalt! :) Masse lykke til videre, krysser fingrene for at alt går som det skal hele veien frem! :D

Jeg tror de fleste av oss bekymrer oss for mye [emoji28] fosterlyden min i uke 11 lå på 170, og jeg tenkte at det var mye. Jordmor sa det bare var en aktiv liten en :) Idag (uke 14) var fosterlyden på 115 (stigende), og det var lavt synes jeg.. Så nå har jeg bekymra meg for det, men tenker nå at lille sikkert lå og sov. :)

Jeg tror de fleste av oss bekymrer oss for mye [emoji28] fosterlyden min i uke 11 lå på 170, og jeg tenkte at det var mye. Jordmor sa det bare var en aktiv liten en :) Idag (uke 14) var fosterlyden på 115 (stigende), og det var lavt synes jeg.. Så nå har jeg bekymra meg for det, men tenker nå at lille sikkert lå og sov. :)

Huff ja, tror vi bekymrer oss litt vel mye til tider:) men har skjønt at fosterlyden kan variere veldig, så prøver å ikke bekymre meg selv om det er vanskelig :D

Back
Topp