Høy feber

Trine83

Forumet er livet
Snuppa mi har veldig høy feber. Hadde nesten 40 da vi måtte hente henne i barnehagen i går. I dag har det ligget over 39 hele tiden. Hadde 40.4 i 15 tiden, så vi ringte legevakten å hørte va vi skulle gjøre. Hadde nettopp fått en stikkpille da. Var vente å se om feberen gikk ned sa hun. Feberen gikk ned. Sambo glemte å gi henne stikkpillen før hun la seg, så hun våknet i 22 tiden med 40.9 i feber. Ringte legevakten igjen. Skulle gi henne ny stikkpille og se om den gikk ned igjen. Nå målte jeg henen nettopp, og feberen hadde sunket til 39,6. Men bør jeg sette på vekkerklokka i natt og sjekke henne jevlig???[8|]
Tenk om den går opp igjen veldig mye i natt[:o][&o]
Huff, hun har aldri hatt så høy feber før, er så bekymret[:(]
NB:hun har vært helt oppegående i dag, spist og drukket godt

Uff, er så ukoslig når barna er syke. Jeg ville nok holdt et øye med henne i natt ja.  Sover ikke godt selv hvis jeg ikke vet hvordan barna har det. Men barna tåler høyere feber enn voksne, så dette går helt sikkert bra. Er du usikker og redd så ta heller en tlf for mye til legevakta. God bedring til veslejenta!

Unger får lett høy feber og det trenger ikke alltid å bety at de er veldig syke. Har selv et tantebarn som alltid får feber over 40 så fort hun får antydning til forkjølelse el.  Uansett, jeg ville ha sjekket jevnlig gjennom hele natten...bedre å sjekke noen ganger for mye enn en gang for lite...og er feberen like høy i morgen ville jeg ha  tatt henne med på legevakten å fått tatt en crp for å sjekke om det er virus eller bakterie som gir henne feber... God bedring!

Tusen takk[:)] Ja, jeg tror nok jeg kommer til å gjøre det ja. Setter på vekkerklokken jeg, for jeg sover alt for godt på nettene.

Noen som vet hvordan de er med hjemmebesøk av legevakt[8|] Får men det[8|] Kunne ikke tenkt meg å kjøre ut med snuppa på legevakten i natt, og ventet i timesvis på legen hvis den skulle gå opp igjen[8|]

stakkers jente, å dere som foreldre... eg ville følgt med, men d e jo veldigt posetivt at u har drukket godt, d e jo d aller viktigste v feber, vi har hatt veldigt mye feber på den elste gutten våres. å eg skal vere ærlig, EG FÅR PANIKK V FEBER men de seie jo d at den er der for en grunn, å at d ikke er farli, vi lærte på sykehuset, at man gir for fort parasett. du kan gi parasett ved 39 i tempreatur. å du skal gi parasett ved 39,5....  d er en ganske greie regel å holde seg til........

eg er også fra rogaland,,, kor du e fra.. vett her jeg bor, kommer de sjeldent jem, får de må ha det aperatet som de måler srp med..... masse lykke til

ORIGINAL: snorkfrøknå

stakkers jente, å dere som foreldre... eg ville følgt med, men d e jo veldigt posetivt at u har drukket godt, d e jo d aller viktigste v feber, vi har hatt veldigt mye feber på den elste gutten våres. å eg skal vere ærlig, EG FÅR PANIKK V FEBER men de seie jo d at den er der for en grunn, å at d ikke er farli, vi lærte på sykehuset, at man gir for fort parasett. du kan gi parasett ved 39 i tempreatur. å du skal gi parasett ved 39,5....  d er en ganske greie regel å holde seg til........

Pleier ikke å gi henne paracet før hun er oppe i 39, nei. Synes det er skummelt med så høy feber. Nå vet jeg ikke hvor grensen går til at det kan være farlig, men hu dama på legevakta så hun var på grensen da den lå på 40.9. Det ligger vel på 41 en plass da[8|] Ja, hun drikker heldigvis godt[:)]

ORIGINAL: Trine83

Pleier ikke å gi henne paracet før hun er oppe i 39, nei. Synes det er skummelt med så høy feber. Nå vet jeg ikke hvor grensen går til at det kan være farlig, men hu dama på legevakta så hun var på grensen da den lå på 40.9. Det ligger vel på 41 en plass da[8|] Ja, hun drikker heldigvis godt[:)]

Småen hadde over 41 i feber, og det var visst ikke noe farlig med det... Kunne komme inn til legevakta hvis jeg ville, men det var mest for å roe meg selv sa legen.. Vi dro da, og som jeg trodde - var det ingenting å gjøre med det...

eg er også fra rogaland,,, kor du e fra.. vett her jeg bor, kommer de sjeldent jem, får de må ha det aperatet som de måler srp med..... masse lykke til

Sola[:)] Da kommer de sikkert ikke her heller[&o] Snuppa kommer sikkert til å hylskrike der inne hvis vi måtte dra, det gjør hun når hun ikke får sove på natta.
Før hadde de legevakt her på sola og, men nå må vi inn til stavanger[&o]

ORIGINAL: pewsie

ORIGINAL: Trine83

Småen hadde over 41 i feber, og det var visst ikke noe farlig med det... Kunne komme inn til legevakta hvis jeg ville, men det var mest for å roe meg selv sa legen.. Vi dro da, og som jeg trodde - var det ingenting å gjøre med det...

Huff, må ha vært frustrerende å dra helt til legevakta og ingenting kan gjøres da[&o]
Trodde egentlig at når feberen ble så høy, at det var farlig jeg. og at de måtte inn på sykehus[8|]
Tror jeg må slå opp i å lese litt nå jeg...

Back
Topp