Høy feber som ikke går ned med paracet

Pallar

Elsker forumet
Gutten min på 4 år ble plutselig syk i dag. Gikk fra godt humør, spiste, drakk og lekte, til plutselig å legge seg å sove ute med 39,5 i feber. Ga han stikkpille, og målte feber to ganger i løpet av to timer etterpå. Den gikk opp til 39,7. Så jeg gav han flytende paracet. Sjekket han etter en time, og da var feberen hans 39,9. Han har ligget kun i truse med helseteppe over seg, og drukket en del saft.

Noen som har vært borti lignede? Sambo er på legevakta med han, men jeg fikk melding om at de sikkert ikke kom inn før midnatt eller noe, siden han aldri hadde sett så mye folk der før.

Syns det er skremmende når feberen kun går oppover. Til tross for febernedsettende medisiner.

Kan ikke huske å ha vært borti det selv, men bra han er på legevakten nå.
Håper de følger godt med!

Det er helt vanlig at barn raskt kan få så høy feber. Har han hatt 4.barnesykdommen? Der får man jo ofte veldig rask temperaturstigning. Kjipt når det stå på selvsagt, men husk at feber under 40 er ikke like høyt for barn som for voksne. :) god bedring til gutten din! Kjipt det er så lang kø på legevakten, men du kan jo tenke på det sånn at da er det ikke akutt :)

Vi var med på en slik runde for noen uker siden, hvor datteren vår lekte til å plutselig gå og legge seg apatisk på sofaen. Ble sendt fra legevakt til sykehus, hvor de tok en del prøver. Hun hadde hurtigstigende crp, og 40 i feber, som kom akutt og ikke gikk ned med paracet. De fryktet hjernehinnebetennelse, men det var det HELDIGVIS ikke. Fikk lov til å dra hjem utover natten. God bedring til gutten din! :)

Var borti dette da min lille var 1,5 år. Hadde plutselig 41 i temp.! Ga stikkpille men feberen gikk ikke ned. Etter 30 minutt fremdeles like høyt. Ga en dose til - fremdeles ikke effekt. Ringte legevakt og ble bedt om å gi nok en dose! Da hun ikke responderte bar det rett til legevakt... Hun begynte kaste opp på venteværelse og det gikk rett til sykehuset der de først fryktet hjernehibnebetennelse. Etter masse prøver viste det seg å være kraftig lungebetennelse på henne.

Små barn får fort høy temp og den får gjerne like fort ned. Viktig å gi febernedsettende når det blir for høy temp og samtidig ta det videre hvis dette ikke har effekt.
Som regel er det ikke noe ille men kan være et symptom på at lille har en infeksjon i kroppen som krever antibiotika eller annen behandling så greit å komme seg til legevakt for å ta de prøvene som må til .

Masse lykke til der og god bedring til lille!

" barn i vårt nærområde som opplever dette nå,-det ene barnet er mitt.Man skal alltid følge godt med på feber rundt 40.

Når dem ikke synker med paracet, er det tegn på betennelse eller infeksjon. Han blir nok tatt godt vare på på legevakta ;)

Hvordan går det med den lille?
Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Uff er skummelt når ungene får så høy feber, her gis paracet og den pleier og gå ned litt men fort opp igjen og her har minsten slitt med feberkramper så har vært en del på sykehuset pga det.. Får håpe det går bra med han og at det ikke var noe alvorlig med gutten din, god bedring :)

Ved høy feber så ska du kle av ungen klærne og legge et tynt laken over. Kjøl ned med kald klut på magen og pannen. Og sett opp vinduet på soverommet for å kjøle ned rommet. Er skummelt å se de små med så høy temp. Håper det går bedre m gullet :)

Gutten min på 4 år ble plutselig syk i dag. Gikk fra godt humør, spiste, drakk og lekte, til plutselig å legge seg å sove ute med 39,5 i feber. Ga han stikkpille, og målte feber to ganger i løpet av to timer etterpå. Den gikk opp til 39,7. Så jeg gav han flytende paracet. Sjekket han etter en time, og da var feberen hans 39,9. Han har ligget kun i truse med helseteppe over seg, og drukket en del saft.

Noen som har vært borti lignede? Sambo er på legevakta med han, men jeg fikk melding om at de sikkert ikke kom inn før midnatt eller noe, siden han aldri hadde sett så mye folk der før.

Syns det er skremmende når feberen kun går oppover. Til tross for febernedsettende medisiner.
Hvordan gikk det ?

Back
Topp