høy feber og diarre?

primula

Flørter med forumet
gutten vår på 16 måneder har hatt diarre i to dager nå. i ettermiddag beg han få feber og har ligget rundt 39 hele veien til tross for paracet.. nå er avføringen slimete og grønnaktig.. er det noen om vet om dette er typisk magesjau? han virker litt øm i magen når jeg trykker. spiser inget, drikker greit.

korleis er allmentilstanden hans?

slapp og trett. spiser lite, drikker som sagt litt mer. nå sover han ihvertfall, så jeg håper det roer seg.. men synes det er rart med feber som ikke går ned av paracet.. føler liksom jeg må vekke han om en time å ta tempen igjen..

Uff da.. høres ikke bra ut! Får ønske den lille gutten god bedring da! Håper han blir frisk og rask til alle julegavene skal åpnes[:)]

da trur eg at eg ville ha tatt en tlf til legene for sikkerhetsskuld...kan jo ver en barnesjukdom på gang...rart at feberen ikkje går ned når du gir paracet...bra at han drikker,men kan jo ver fare for dehydrering når han har både feber og diare..syns virkeleig du skal ringe legevakta, det er det dei er der for!!

har ringt dem.. og de sa jeg bara måtte komma ned med ham hvis det ikke ble bedre på noen timer.. ringte for ca en time siden.. nå vekker jeg han om en halvtime og måler tempen, hvis han ikke er bedre da så kjører jeg bare ned med han til legevakten.

jepp veldig fornuftig syns eg..det er betre å gå en gang for mye eller for lite. Det er du som kjenner barnet ditt stol på intuisjonen(heiter det det?) din!
Lykke til og så må vi få høre hvordan det går!

go betring![:)]

f**, de svarer ikke på legevakten... han har 38,6 nå. sover greit ser det ut til, reagerer ikke når jeg tar tempen. er 2 timer siden jeg gav paraceten..

Ville bare ønske gutten din god bedring jeg[:)]

Jeg syns du skal dra ned, så de får skekket CRP`en hans..

Håper han blir bra snart. Grusomt med syke barn, man føler seg så hjelpeløs. Synest og du skal ta turen til legevakta. Sikkert bare et virus og ingen ting å gjera annet en å vente.

God bedring til den lille iallefall.

tusen takk for svarene deres jenter!! skal ta han opp snart og prøva få i han noe å drikke å måla tempen igjen. hvis den har steget da, så kjører jeg! men hat liksom ikke lyst å riva han opp og ut i kulden hvis det ikke er helt nødvendig... vanskelig!! er alene ikveld, er det ikke typisk?? samboer på jobb..

har du gitt mer paracet? viktig å følgje opp med tidsintervallane slik at det er i kroppen på han..kan jo sjå ut som den er på veg ned..husk å ha det kjøligt på rommet...søvnen kan jo og hjelpe han hvis det er noke virus/el liknande på gang..enig med lillymy få sjekka crp om du ikkje får ned feberen!

Hvordan går det med gutten din???
Reiste dere til legen med han??? Vi har altid fått beskjed av legen går ikke tempen ned en grad etter stikkpillen så skal du kontakte legen.
Vil bare ønske sønnen din god bedring [:)]

hei dere! nå har vi vært på legevakten.. crp er på 29, så det er jo ikke all verden. urinprøven var negativ.. så vi ble sendt hjem igjen.. syns så synd på han som er så sliten nå. febern er fortsatt 39, så han har fått ny paracet og har drukket litt biola nå.. hvis han ikke drikker i morgen blir han innlagt, så vi må bara pøsa på.. har ikke lyst ha lille prinsen på sykehus hvis det kan unngås..

så nå håper jeg han sover godt i natt og våkner i bedre form i morgen! jeg skal i hvertfall prøva sova litt snart[&o]

Godmorgen,,,hvordan er stoda?

hallo hallo! joda, han har vært i bedre form til nå.. diarren er der fortsatt, men febern er borte så langt! han nekter fortsatt spise, men drikker godt! krysser fingrene for at det er på vei bort!

korleis går det??? Betre?

Back
Topp