Høy bmi

Her er matlysten på topp, særlig når det gjelder brød. Spiser aldri brød ellers, så dette er uvant :p Så er det jo innmari vanskelig å ikke spise pepperkaker, krumkaker, brune pinner osv som ligger tilgjengelig :(
Haha. Samme her. Jeg bare må ha brød. Vanligvis spiser jeg yougurt og granola til frokost. Det har jeg ikke lyst på lenger. Kun brød som gjelder! Jeg har lagt på meg 2 kg.

Jeg har ganske høy BMi så har blitt henvist til overvektsklinikken. Vet ikke når jeg får time, men kjenner det skal bli godt å få snakket med noen om bekymringer i forhold til svangerskap. Jeg ser ikke ut som jeg har så høy bmi som jeg har fordi mesteparten av vekta ligger på rumpe/lår så sånn sett er jeg heldig. Har aldri hatt noen helseplager heller, så håper jo det skal gå fint. Rundt eggløsning gikk jeg opp 1-2 kg som jeg stressa mye for, fordi jeg spiste sunt og det var ingen logisk grunn for vektøkning. Etter første svangerskapskontroll i uke 7 så gikk jeg plutselig ned igjen til normalen og har ligget der siden. Legen sa at å holde vekta betyr jo at jeg har gått ned litt siden blodmengden øker og ting vokser. Hun sa det var veldig viktig at man ikke skal prøve å gå ned i vekt som gravid, noe som jeg tenkte helt i starten at jeg måtte gjøre og som jeg syntes var dumt at jeg ikke kunne gjøre. Jeg fikk beskjed om at man helst ikke skal gå opp mer enn 5-8 kg dersom man er overvektig (kommer nok ann på hvor overvektig) så jeg tenker at hvis jeg klare å holde meg et steg forran hele tiden at det skal gå bra. Har ikke slitt så mye med kvalme, men mistet lysten på lettbrus som har gjort at jeg ikke får cravings lenger heldigvis. Jeg antar at jeg kommer til å gå opp noe, og det gruer jeg meg til, men jeg tror ikke det er bra for kroppen å stresse over at man går opp litt heller. Jeg tror også at noen går opp veldig mye, mens andre går opp mindre uten at man egentlig klarer å kontrollere det. Vi fåe gjøre det beste ut av situasjonen som vi klarer å prøve å ikke klandre oss selv for mye dersom det ikke går.

Har forresten høy bmi i følge kalkulator, men jeg ser ikke sånn ut. Skal i følge den legge på meg det samme som du som skriver over meg her.

Jeg har nå gått ned 5-6 kg siden før jeg ble gravid. Fortsetter kvalmen sånn (noe jeg regner med) så blir det vel samme som forrige gang at jeg går ned 10-15 under svangerskapet og enda 5-9kg ved fødsel.

Back
Topp