Høy bmi svangerskapsdiabetes

cava

Flørter med forumet
Baby 15% over i uke 35. Når kan jeg be om å bli igangsatt?
Mi første var på minus hele veien. Født 3450g. Den i magen er på 2950g nå i uke 35. Ny kontroll i uke 37+4. Kan jeg spørre om jeg kan bli satt igang da?
Leser at bmi over 40 og baby med 20% avvik er stor risiko. Har 3sa bak med så redd for at det kan gå galt nå. Neste time ril jordmor er neste uke.
 
Om det ikke er fare for liv/ helse så vil de gjerne vente til minst 37+0 og gjerne nærmere 38 uker fullgått for å minske risikoen for våte lunger. Aller helst vil de at ting starter av seg selv, så kan hende de ikke vil love deg noe
Men ta det opp
 
Du kan spørre, men med mindre det er virkelig fare eller babyen har det klart best utenfor magen vil de som vbt sier helst vente til etter 37+0 med igangsetting.
Det er føden som avgjør og ikke din vanlige JM/lege på svangerskapskontroll.
Sykehusene vet jo hva de gjør og skal være oppdatert på seneste forskning osv.
15% er ikke så mye da, og stor forskjell på 37 uker, 40 uker og 42 f eks.
Du må bare høre, men som sagt er det føden som avgjør
 
Jeg har baby 18% over og er forespeilet uke 38 for igangsettelse. Jeg har dog ikke høy bmi eller andre komplikasjoner enn insulinregulert diabetes i svangerskapet.
 
Var det de på diabetes avd sa til meg før jul også. Men ifølge de på svangerskapspoliklinikken så var det ikke noe snakk om det. Synns det var voldsomt til vekst pp babyen. Var 3% over 25 nov og 15% over 30 des.
 
Back
Topp