Høy bmi og vekstestimering i uke 24

Molli

Glad i forumet
Noen som har vært på det? Jeg fikk null info på ahus nemlig.. Jeg syns uke 24 var veldig tidlig, men er vel en grunn til det som jeg ikke vet noe om. Bmi da jeg ble gravid var 35,2, nå er den ca 33,5-4.

Helt normalt.
Høy bmi gir både glukosebelastningstest og vekstestimeringer. Tenk på det som en ekstra mulighet til å se babyen, og det er jo bra at de passer ekstra godt på :)

Helt normalt.
Høy bmi gir både glukosebelastningstest og vekstestimeringer. Tenk på det som en ekstra mulighet til å se babyen, og det er jo bra at de passer ekstra godt på :)
jeg har ikke hatt det med de to første og ikke fått noe informasjon om det denne gangen heller.
Med storebror hadde jeg et sf mål som ikke fikk plass til å skrives i boksen....

Jeg har lik BMI som deg. Fikk ingen informasjon om dette da jeg var på OUL. Hun mente alt var fint og mente jeg ikke skulle komme tilbake. Jeg har vært litt opptatt av vekten min da jeg er redd for at det skal påvirke lille skatten på noen måte. Hun regnet da ut min BMI og hun endret på skjema slik at jeg kunne komme tilbake i uke 28 for ny UL og vekstestimering.

Jeg føler ikke noen har tenkt noe over vekten min. Jeg har selv spurt etter glukosebelastningstest og jeg måtte selv spørre etter ny UL. Har også måttet ta opp tema selv når jeg har vært til jordmor.

På OUL fikk jeg også beskjed om at jeg var overvektig, men at det ikke var så ille med den BMI'en jeg hadde men siden jeg spurte og tenkte på det kunne jeg få komme tilbake.

Eg har også høy bmi men eg skulle ikke tilbake på noe sjekk av veksten på babyen.Eg har tatt glukosebelastningen 2 ganger, første var fin og nr 2 var over grensen, som forventet.Eg hadde svangerskapsdiabetis forrige svangerskap med normal bmi og broren min har type 1.
Blir nå henvist til sykehuset uansett for videre kontroll av svskaps diabetisen og får da ul kontroller.Men mangen eg kjenner har aldri måtte ta verken det ene eller det andre selv om de har høyere bmi en meg, rart det er så forskjell rundt om

Eg har også høy bmi men eg skulle ikke tilbake på noe sjekk av veksten på babyen.Eg har tatt glukosebelastningen 2 ganger, første var fin og nr 2 var over grensen, som forventet.Eg hadde svangerskapsdiabetis forrige svangerskap med normal bmi og broren min har type 1.
Blir nå henvist til sykehuset uansett for videre kontroll av svskaps diabetisen og får da ul kontroller.Men mangen eg kjenner har aldri måtte ta verken det ene eller det andre selv om de har høyere bmi en meg, rart det er så forskjell rundt om

Synes det er veldig rart at det er så stor forskjell... Her hadde det nok ikke blitt noen sjekk av noe som helst om ikke jeg hadde vært litt småhysterisk og spurt :)

Synes det er veldig rart at det er så stor forskjell... Her hadde det nok ikke blitt noen sjekk av noe som helst om ikke jeg hadde vært litt småhysterisk og spurt :)

Eg har bedt legen selv om og få sukkerbelastningene.Men sykehuset har sagt at selvfølgelig måtte eg ta den.Og JM også..Tror fastlegene ikke alltid følger med :-/
Som min som verken måler bt eller noenting nå eg er der, er veldig glad eg kan gå til JM utenom for kontroll :)

Jeg har og høy bmi og fikk ekstra oppfølging. Tok glukosebelastningstest 1 gang som var fin. Og hadde noen vekstestimeringer. Synes det var greit mtp min mor fikk ganske store barn. Det gjorde ikke jeg, en nett gutt på 49cm og 3370g. :)

Jeg fikk ikke noe beskjed om vektestimering. Fikk time til glukosebelastnibg, å fikk beskjed om ny ul i uke 32..

Så rart det er så ulik praksis. Jeg har jo født to barn tidligere, en under 3kg og en over 4kg, men det var med han minste jeg fikk mest komplikasjoner. Men for all del, kjempefint å få tett oppfølging, noe jeg skulle ønske jeg fikk sist pga sf med førstemann. Var normalvektig de to andre svangerskapene.

Men føler meg litt dum når jordmor på ahus ikke sier noe, bare gir meg et papir og ber meg sette opp ny time. Stod høy bmi med store bokstaver på arket, og måtte spørre i resepsjonen om det var ny ul for vekstestimering.

Jeg har høy bmi, men skal på vekstkontroll i uke 28 av en annen grunn-hvertfall det jm sa (pga liten baby forrige gang).
Skal også ta glukosebelastningstest i samme uke.

Back
Topp