Høy BMI og hjelp

Lisianthus

Første møte med forumet
Hei. Noen med BMI på rundt 45 som har fått hjelp på Østlandet? Hvor isåfall? :) Har PCOS og får ikke eggløsninger.

De fleste privatklinikker har ikke BMI-grense, men det gjøres individuelle vurderinger..

Last edited:
Du får hjelp av det offentlige til å få letrozol for å få eggløsning. Det er ikke bmi-krav på det. Det er krav på ivf på enten bmi 30 eller 32, avhengig av sykehus.

Hei. Noen med BMI på rundt 45 som har fått hjelp på Østlandet? Hvor isåfall? :) Har PCOS og får ikke eggløsninger.
Et tips fra meg er å sjekke ut boken Glukoserevolusjonen. Har akkurat lest den og den snakker en del om PCOS :Heartred Så får du beste utgangspunkt før evt IVF eller annen hjelp :Heartred

Min er på 39-40, men har fått Letrozol uten problem av Hamar Gynekologi :)

Du får hjelp av det offentlige til å få letrozol for å få eggløsning. Det er ikke bmi-krav på det. Det er krav på ivf på enten bmi 30 eller 32, avhengig av sykehus.
Føler meg ikke tatt alvorlig av min offentlige gynekolog, så vil uansett gå privat, men fint å vite at det ikke er BMI-krav på letrozol Da kan jeg kanskje bare finne noen som forstår PCOS

Back
Topp