Høy AMH og stimulering

B82

Forumet er livet
Assistert-jentene
❤ Aprilbarna19 ❤
Hvordan har prosessen gått for dere?

Ser jo for meg at sjansen for totalfrys er stor ved høy AMH, selv om doseringen er innstilt deretter. Krisemaksimere sa du.. ja..:bag:

førstegangs i det løpet her, og litt nervøs med tanke på at jeg kjenner det jobbe ganske godt allerede på stimuleringsdag 4 av 9.

Er man vanskeligere å stimulere med høyere AMH (den er på 53)..?

hilsen nube
 
Hvordan har prosessen gått for dere?

Ser jo for meg at sjansen for totalfrys er stor ved høy AMH, selv om doseringen er innstilt deretter. Krisemaksimere sa du.. ja..:bag:

førstegangs i det løpet her, og litt nervøs med tanke på at jeg kjenner det jobbe ganske godt allerede på stimuleringsdag 4 av 9.

Er man vanskeligere å stimulere med høyere AMH (den er på 53)..?

hilsen nube

Hvor mange antrale follikler var det ved oppstart? Hvis det var UL i starten da.
Det varierer litt, har jeg hørt. Hos noen er det fare for OHSS ved uttak av flere enn 15 eggs.
Er ikke i målgruppa selv. Så kan ikke detaljene.
 
Hvordan har prosessen gått for dere?

Ser jo for meg at sjansen for totalfrys er stor ved høy AMH, selv om doseringen er innstilt deretter. Krisemaksimere sa du.. ja..:bag:

førstegangs i det løpet her, og litt nervøs med tanke på at jeg kjenner det jobbe ganske godt allerede på stimuleringsdag 4 av 9.

Er man vanskeligere å stimulere med høyere AMH (den er på 53)..?

hilsen nube

Jeg lurer også litt på det. Du har litt høyere AMH enn meg, jeg hadde 49.. Men hadde ca. 20-24 antrale folikler på UL.

Klinikken sier at de, pga. at jeg ikke hadde tegn til PCOS, men et ganske normalt antall antrale folikler, vil kjøre på med litt høyere dose enn den laveste. Det til tross for høy AMH. De tror ikke jeg har så mye større sjanse for å bli overstimulert enn andre med den dosen. Kan og ta med at jeg er overvektig, vet ikke om det også vil ha noe å si for dosen :)

Men er spent på hvordan det faktisk blir... Håper klinikken har rett..
 
Jeg har høy AMH og PCOS så er veldig i målgruppen for overstimulering. Mitt råd er vel å forberede seg på totalfrys. Vi fikk beskjed om at det var stor sannsynlighet for det selv om de satte meg på lav dose. St. Olavs kjører også totalfrys på alle som får ut 15 eller flere egg.

Jeg endte med 25 eggposer, hvorav 15 var store og inneholdt egg, så vi måtte ha totalfrys. Fikk også en annen eggløsningssprøyte enn ovitrell. Tror den het gonapeptyl? Den skal motvirke OHSS, så jeg opplevde ingen plager knyttet til overstimulering.
 
Hvor mange antrale follikler var det ved oppstart? Hvis det var UL i starten da.
Det varierer litt, har jeg hørt. Hos noen er det fare for OHSS ved uttak av flere enn 15 eggs.
Er ikke i målgruppa selv. Så kan ikke detaljene.

Hadde ingen UL ved oppstart, så det vet jeg ikke. Blir spennende å se på fredag.

Må bare spørre, er det mulig å utvikle OHSS før uttak? Ikke at jeg mistenker det, men kjekt å vite.
 
Hadde ingen UL ved oppstart, så det vet jeg ikke. Blir spennende å se på fredag.

Må bare spørre, er det mulig å utvikle OHSS før uttak? Ikke at jeg mistenker det, men kjekt å vite.

Kan dessverre ikke svare godt på det. Må google selv. Står at det er først etter eggløsning, og spesielt etter at man blir gravid. Sjeldent kan bli så ille at man må avbryte graviditet.

Tenkerat du best tar kontakt med legen straks du mistenker noe.
 
Hadde ingen UL ved oppstart, så det vet jeg ikke. Blir spennende å se på fredag.

Må bare spørre, er det mulig å utvikle OHSS før uttak? Ikke at jeg mistenker det, men kjekt å vite.

Hei, det er mulig, men svært uvanlig. Det skjedde med meg i det første forsøket. Fikk grad 2 OHSS før uttak.

Jeg opplevde å ikke bli tatt på alvor når jeg tok kontakt å sa i fra at jeg hadde mer vondt enn tenkte jeg var vanlig. Når jeg kom på kontroll så fikk jeg en solid unnskyldning..
 
Hei, det er mulig, men svært uvanlig. Det skjedde med meg i det første forsøket. Fikk grad 2 OHSS før uttak.

Jeg opplevde å ikke bli tatt på alvor når jeg tok kontakt å sa i fra at jeg hadde mer vondt enn tenkte jeg var vanlig. Når jeg kom på kontroll så fikk jeg en solid unnskyldning..

Takk for info! Det er fint å ha alle utfall i bakhodet, så man kan være beredt på det meste.

Så kjedelig at du ikke ble tatt på alvor, gikk det bedre ved lavere doser eller byttet du preparater ved senere forsøk?
 
Jeg hadde AMH på 22 før stimmulering, husker ikke tal folikkler før oppstart med nesespray, men hadde 19 folikkler ved UL kontroll, fikk ut 21 egg. Har kun en eggstokk.

OHSS blir utløst når en setter eggløsningssprøyten. Er i allefall det jeg har oppfattet, men jeg er ikke medisinsk utdannet.

Fikk alvorlig grad OHSS, uten at de helt forstod hvorfor. Har PCOS og er overvektig, og stod på Metformin før og under stimmulering.

Ble gravid og er nå i uke 32.

Jeg opplevde ikke smerter i forbindelse med OHSS, men det var ubehagelig med all væsken i buken og vevet.

Om du er bekymret ville jeg snakket med klinikken om det, og så ville jeg startet på proteinrik kost i forkant av eggløsningssprøyten. Proteiner hjelper blodbanen å holde væsken i blodårene og reduserer "lekkasje" ut i vev og buk.

Lykke til.
 
Takk for info! Det er fint å ha alle utfall i bakhodet, så man kan være beredt på det meste.

Så kjedelig at du ikke ble tatt på alvor, gikk det bedre ved lavere doser eller byttet du preparater ved senere forsøk?
Jeg ble overstimulert ved alle mine forsøk, selv på veldig lave doser. Men fikk bedre oppfølging og medisiner i etterkant av uttak ved de senere forsøkene. Vi fikk ett barn til slutt ❤️

Håper du slipper unna OHSS. Lykke til med forsøket!
 
Jeg var utypisk pasient med hly AMH. Min AMH er på over 130, men jeg reagerte tregt på medisiner før det plutselig eksploderte. Ut hhv 13, 4, 22 (OHSS med sykehus) og 4 egg. Ble gravid på de to rundene med 4 egg, siste uttaket endte i baby.
 
Back
Topp