Høstsko? Vintersko?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hva gjør dere ang sko nå framover?
Vesla bruker de hun har brukt i hele sommer og de er varme nok, men begynner å bli for små. Så tar ikke lang tid før de må byttes ut, ikke så lenge til det er kaldere heller. Høstsko varer jo ikke akkurat lenge så tenkte å gå rett på vintersko. Men disse skal jo passe forholdsvis lenge (til mars neste år). Og så bør hun ha plass til ullsokker inni til vinteren. Så da må vi jo opp litt i størrelse, redd for at de blir for store å bruke allerede nå.

Så er det greit å begynne å bruke disse vinterskoene snart?
ImageUploadedByBV Forum1443764479.773616.jpg og håpe at de varer ut sesongen uten at de er alt for store nå og alt for små til sensommeren.
Eller må jeg kjøpe høstsko først?
ImageUploadedByBV Forum1443764528.713306.jpg
Tenker disse da bare blir brukt i 2 måneder...

Her gikk vi rett på vintersko, men vinteren kommer jo gjerne litt tidligere her.

Om du må kjøpe to par vintersko i løpet av sesongen eller et par høstsko og et par vintersko har vel ikke så mye å si økonomisk? Jeg hadde kjøpt vintersko og så evt et nytt par om de blir for små i løpet av vinteren.

Hva gjør dere ang sko nå framover?
Vesla bruker de hun har brukt i hele sommer og de er varme nok, men begynner å bli for små. Så tar ikke lang tid før de må byttes ut, ikke så lenge til det er kaldere heller. Høstsko varer jo ikke akkurat lenge så tenkte å gå rett på vintersko. Men disse skal jo passe forholdsvis lenge (til mars neste år). Og så bør hun ha plass til ullsokker inni til vinteren. Så da må vi jo opp litt i størrelse, redd for at de blir for store å bruke allerede nå.

Så er det greit å begynne å bruke disse vinterskoene snart?
Vis vedlegget 138985 og håpe at de varer ut sesongen uten at de er alt for store nå og alt for små til sensommeren.
Eller må jeg kjøpe høstsko først?
Vis vedlegget 138986
Tenker disse da bare blir brukt i 2 måneder...
Syntes det er vanskelig, vurderer noen slike som nederst der selv (hvor er de fra?). Syntes i grunn det er litt for varmt med vintersko her nede ennå:)

Her har hun gore tex joggesko nå, så blir vintersko neste gang. Nå er vi jo i oktober allerede. Hadde nok gått for de øverste. Kan jo bruke støvler på regndagene. :)

Er fortsatt dager der det er varmt, så her bruker hun vanntette joggesko. Bør snart kjøpe nye sko pga størrelse. Lurer også på hva jeg skal gå for. Synes det er veldig varmt med vintersko nå..

Jeg bruker vintersko selv nå :p

Vi kjøpte kun vintersko. Er ganske kaldt og fuktig på formiddagen når de er ute, også har de vanlig joggesko på ettermiddagen når sola har fått varmet og tørket opp litt.

Her gikk vi rett på vintersko, men vinteren kommer jo gjerne litt tidligere her.

Om du må kjøpe to par vintersko i løpet av sesongen eller et par høstsko og et par vintersko har vel ikke så mye å si økonomisk? Jeg hadde kjøpt vintersko og så evt et nytt par om de blir for små i løpet av vinteren.
Du har et poeng der!! Takk :D

Syntes det er vanskelig, vurderer noen slike som nederst der selv (hvor er de fra?). Syntes i grunn det er litt for varmt med vintersko her nede ennå:)
På skomote (Eiker senteret). De har mye av de samme merkene som de andre store kjedene så finner de helt sikkert andre steder også i Drammen :)

Her har hun gore tex joggesko nå, så blir vintersko neste gang. Nå er vi jo i oktober allerede. Hadde nok gått for de øverste. Kan jo bruke støvler på regndagene. :)
Hvis hun hadde trengt nye sko pga størrelse i september hadde jeg nok kjøpt høstsko, men føler vi er et stykke ut i høsten allerede så det blir kortere høst på en måte. Det har vært så varmt langt utpå høsten i år, men vinteren kommer ikke nødvendigvis senere forde...
Er fortsatt dager der det er varmt, så her bruker hun vanntette joggesko. Bør snart kjøpe nye sko pga størrelse. Lurer også på hva jeg skal gå for. Synes det er veldig varmt med vintersko nå..
Her bruker hun skinnsko, hun er god og varm på bena. De varer en liten stund til både på varme og størrelse (tror jeg).

Hvis hun hadde trengt nye sko pga størrelse i september hadde jeg nok kjøpt høstsko, men føler vi er et stykke ut i høsten allerede så det blir kortere høst på en måte. Det har vært så varmt langt utpå høsten i år, men vinteren kommer ikke nødvendigvis senere forde...

Her bruker hun skinnsko, hun er god og varm på bena. De varer en liten stund til både på varme og størrelse (tror jeg).
Passer kavatene enda? Da er jo de fine å ha på disse varme høstdagene. Våre har blitt litt snaue dessverre.

Har litt av samme problemet. I tillegg begynner gummistøvlene og bli små, men føler det er unødvendig å kjøpe nye nå. Snart blir det for kaldt og hun må over på sherrox uansett.. Hmmm

Har høye Goretex nå, pluss at jeg har kjøpt Dock boots. Her i Bergen er det lite eller ingen snø om vinteren, så jeg vet ikke om jeg kjøper vintersko i år. Dock boots med ullsokker funker fint her, tror jeg. Får se hvordan vinteren blir.

Vi har vintersko og høst sko fra viking, begge er goretex. I tillegg har jeg cherrox og dock boots med ullsåle. Greit å ha noe liggende i bhg og noe hjemme.

Her har hun både joggesko, gore-tex sko, sherrox og vintetstøvler. Satser på at de holder, mulig vi må kjøpe nye sherrox bare. Men da kjøper vi brukt.

Har vanlige sko fra Kavat som straks er for små, støvler, arva goretex høstsko etter broren og nye cherrox og nye vintersko. Hadde aldri kjøpt goretex skoa i år om vi ikke hadde fra broren. Han har med både støvler og cherrox i bhg i tillegg til goretex skoa men virker som de heller bruker cherrox fremfor støvler nå.

Har også cherrox og vintersko etter broren i en str. større enn hva vi har kjøpt nå så kan spille på dem om det nye blir for små.

Storebror har goretex høstsko fra Kavat. De har han brukt i bhg. hele våren, sommeren og høsten.

Vi har bare kjøpt vintersko. Hun bruker fortsatt superfit skoene sine i Bhg når de er ute da det ikke er så kaldt her enda. Men de er snart for små.. Regner det så tar de på henne sjøstøvler. Så håper vi slipper unna med å bare ha det ene paret denne høsten. Hun har også noen termostøvler for de dagene det blir skikkelig slapsete.

Litt vanskelig å svare på. Ville nok fått målt foten i skobutikken og hørt om det er greit å gå opp en størrelse.

Har litt av samme problemet. I tillegg begynner gummistøvlene og bli små, men føler det er unødvendig å kjøpe nye nå. Snart blir det for kaldt og hun må over på sherrox uansett.. Hmmm
Ja jeg kommer til å kjøpe sherox snart. Eller docboots blir det nok

Back
Topp