Høsten er her, og det begynner å bli mørkt på kvelden

krysser ingen veier på vei til skogen? eller går langs veien? er kanskje ikke moteriktig og dyrt nok med refleks?

Er ikke alle som bor slik til at de må ha krysse og gå langs vei for å komme i skogen. Jeg går ut døren min og bak i Hagen derfra går jeg videre inn i skogen. Hvorfor svare på en slik måte?
 
Bruker refleksvest når jeg går på tur med hunden på morgen og kveld :) Hvis jeg er usikker på om det er nødvendig, tar jeg på meg refleks for sikkerhetsskyld. Ser altfor mange som ikke bruker refleks, både langs veien og i sentrum. Det er spesielt skummelt i skumringen, for da tror jo alle fotgjengere at de blir sett fordi de selv kan se så godt rundt seg:rolleyes:

Har alltid reflekser med meg i/på sekker og vesker, i tilfelle jeg trenger :) Det koster jo så lite, og tar ikke mye plass.
 
Aldri vært flink, men da jeg ble mamma og fikk lappen, så ble jeg flink :)
Ja, det er skikkelig skummelt å kjøre når man møter på noen uten refleks. Får deg til å tenke... Jeg har holdt på å kjøpe ned flere pga de ikke har refleks. Spesielt de som skal krysse veien, og tror at de blir sett!
 
Bor i sentrum så trenger ikke sånt med alle fortau og lys her. Men har satt refleks tape på barnevognene. Har selv holdt på å kjøre på flere siden de ikke brukte refleks. Verste var når vi kjørte på en vei under bygging og noen gikk ved siden av de stolpene som markerer veien ved omkjøring med veldig sterk refleks. Hjelper ikke mye om man har refleks selv da. De greiene der er skumle og man nå aldri gå ved siden av en sånn.
Vær obs på at man er ikke nødvendigvis synlig fordi man ser rundt seg. Har sett flere busser som har holdt på å kjøre ned folk uten refleks i sentrum:(
 
Er nøye på at det er refleks på klærne når bonus-mini skal leke utenfor huset! Vi bor litt ifra veien, så meget lite trafikk opp gata vår. Kun 4 hus i denne veien, ganske safe! Men, har kjøpt regntrekk mes refleks til vogna! Hunden har både blinkelys og refleksbånd. Jeg har refleksjakke fra Stormberg, ellers har vi masse reflekser, refleksbånd, vester til alle mann! Refleks er så viktig!!

Når bonus-mini skal begynne å dra alene til venner i nærheten så blir det absolutt krav om refleks og god synlighet! Reflekslue er også kjekt. Det er aldriii nok med bare en refleks! Barna og de voksne skal vises både forfra og bak, og man må tenke på at det er ikke alle biler som ser deg selv om du føler at de har verdens sterkeste lys som lyser deg opp! :bored:
 
Bor i sentrum så trenger ikke sånt med alle fortau og lys her. Men har satt refleks tape på barnevognene. Har selv holdt på å kjøre på flere siden de ikke brukte refleks. Verste var når vi kjørte på en vei under bygging og noen gikk ved siden av de stolpene som markerer veien ved omkjøring med veldig sterk refleks. Hjelper ikke mye om man har refleks selv da. De greiene der er skumle og man nå aldri gå ved siden av en sånn.
Noen av de skumleste opplevelsene jeg har hatt med fotgjengere er i mørket i sentrum. Lyset er ikke så sterkt som man gjerne tror når man er å går. Oppfordrer deg på det sterkeste til å bruke refleksbånd rundt en arm eller lignende!
 
Noen av de skumleste opplevelsene jeg har hatt med fotgjengere er i mørket i sentrum. Lyset er ikke så sterkt som man gjerne tror når man er å går. Oppfordrer deg på det sterkeste til å bruke refleksbånd rundt en arm eller lignende!
Hvis en bil absolutt skal kjøre på fortauet så hjelper det ikke med refleks. Går fint lite i mørket også.
 
Bor i sentrum så trenger ikke sånt med alle fortau og lys her. Men har satt refleks tape på barnevognene. Har selv holdt på å kjøre på flere siden de ikke brukte refleks. Verste var når vi kjørte på en vei under bygging og noen gikk ved siden av de stolpene som markerer veien ved omkjøring med veldig sterk refleks. Hjelper ikke mye om man har refleks selv da. De greiene der er skumle og man nå aldri gå ved siden av en sånn.
Er like vanskelig å se en fotgjenger uten refleks i en by altså.
Særlig med billys imot.. Holdt på å kjøre på noen jeg selv om det er lysstolper langs veien.
Og det kan jo være at man plutselig må over gaten også.
 
Er like vanskelig å se en fotgjenger uten refleks i en by altså.
Særlig med billys imot.. Holdt på å kjøre på noen jeg selv om det er lysstolper langs veien.
Og det kan jo være at man plutselig må over gaten også.
Nå er nok jeg litt vel forsiktig når jeg går i trafikken.
 
Back
Topp