Høsten er her, og det begynner å bli mørkt på kvelden

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Er dere flink til å bruke refleks?

Jeg var ikke like flink når jeg var yngre, men har blitt det med årene
 
Har nok ikke helt gått opp for meg at høsten er her, må få kjøpt reflekser siden jeg ikke finner de gamle og går ofte hjem fra jobb i mørket nå.

Har mobil oppe og lyser med da så alle ser meg ihvertfall
 
Ja, akkuratt dét kan jeg skryte på meg at jeg er. Det er så utrolig viktig!

Vi fikk faktisk lapp hjem fra skolen i dag om at alle andreklassingene i distriktet er invitert til refleksdemonstrasjon i regi av Trygg trafikk. Veldig bra tiltak :)
 
Jeg er ikke ute og går på kvelden.

Men tid for å begynne med refleks på ungene på skolevei snart.
 
Foreløbig har vi det såpass lyst om morran enda at det ikke er noe problem.

Men jeg skulle hente eldste hos en kompis lørdag kveld, og da begynte det å bli skumt ute, så da tok jeg på meg refleksbånd.
 
Ja, det er jeg. Og jeg virkelig hater når folk går langs veien uten refleks :eek: det skulle vært påbudt, på lik linje med at man må ha lys på bilen.
 
Foreløbig har vi det såpass lyst om morran enda at det ikke er noe problem.

Men jeg skulle hente eldste hos en kompis lørdag kveld, og da begynte det å bli skumt ute, så da tok jeg på meg refleksbånd.

Ja, lyst enda men det kommer fort. Så på gode å sjekke hva vi trenger nytt.

Refleks er forbruksvarer, de slites ut
 
Har refleksjakke som jeg går med når jeg går tur i mørket. Samboeren kaller den "veiarbeiderjakka" mi. Er helt genial, men ser ikke så moteriktig ut

Har refleksklistermerker på barnevogna, og går med diverse bånd selv.
Vurderer å strikke klær med refleksbånd i til hele familien...
 
Har masse vester og bånd. Er flinke til å bruke når vi må :)
 
Ikke flink til å bruke små reflekser på armer og ben etc, men jeg bruker vest når jeg går tur.
 
Jepp, når vi er ute og går i mørket bruker vi refleksvest og hodelykt. Har refleksbånd på vogna og egen vest til bikkja.
 
Skal vi ut når det enda er litt mørkt eller det blir mørkere før vi kommer hjem, tar vi på vest.
Har vest på to og firbeinte ;) om vi skulle ha med vogn, har vi flere på den også.
 
Aldri vært flink, men da jeg ble mamma og fikk lappen, så ble jeg flink :)
 
Er ikke så mye ute i mørket selv, men jeg er flink å ta på både meg og barna hvis vi skal ut i høstmørket :)
 
Vi har reflekser i en egen skuff som det er på tide å ta frem : ) Blir fort nok mørkt nå fremover. Har luer med led-lys også, men led-lysene detter fort ut så det bare er lua igjen.
 
Bor i sentrum så trenger ikke sånt med alle fortau og lys her. Men har satt refleks tape på barnevognene. Har selv holdt på å kjøre på flere siden de ikke brukte refleks. Verste var når vi kjørte på en vei under bygging og noen gikk ved siden av de stolpene som markerer veien ved omkjøring med veldig sterk refleks. Hjelper ikke mye om man har refleks selv da. De greiene der er skumle og man nå aldri gå ved siden av en sånn.
 
Back
Topp