Høstdress for større barn?

Fru Riskorn

Forumet er livet
Jeg lurer på om førskolebarn trenger høstdress. Hun har jo regntøy (vi bor i Bergen og er ikke idioter heller...). Trenger hun da en bukse eller dress til de dagene det ikke regner? Eller holder det med regnbukse og jakke? Var det jeg hadde tenkt, men så sa damen på Reflex at regnbukse var veldig klamt... Er ikke SÅ mange dager det ikke regner på høsten. Er ikke en jakke godt nok? Og så vinterdress fra november til mars? Hva gjør dere andre med større barn og skolebarn?

min datter hadde reima høst/vårdress til og med 1 klasse. da ho begynte i 2 klasse så var det ikke store nok reima dresser så da ble det regntøy, jakke og overtrekksbukse. vinterdressen var/er en selvfølge her uansett.

Men i hvilket vær og når bruker hun Reimaen da? august til oktober? Jeg blir stresset av dette:)

Jeg bor på Askøy og har ikke sett behovet for høstdress i skolen. Vi har brukt regntøy og jakker av type som er vindtett og vanntett/avstøtende. Holdt i massevis for henne.. Vinter har hun vekslet mellom kjeledress og todelt

hun eldste her hadde en vanntett overtrekksbukse fra HH mener jeg det var om de skulle på tur, eller det var litt vått. De leker jo som barnehagebarn i friminuttene og ruller rundt. Dress har hun nekta og bruke etter hun begynte på skolen. Det var for drittunger i barnehagen kunne hun fortelle meg :-)

her har høstdressen vært brukt i mars, april, mai, juni, september og oktober. ho har brukt reima dressen mye mere enn regntøy. bruker det i regnvær og ved slapsføre.

Back
Topp