Høst/vinterklær 4-5 åringer bhg

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
L

Luna30

Guest
Hva skal dere med 4-5åringer kjøpe inn til høsten/vinteren?
Hel vinterdress eller todelt?
Hvilke sko?
Kom gjerne med tips :)

Har god erfaring med Viking Ultra vinterstøvler og Viking Windchill goretex vintersko så blir nok de i år også :)
Ellers blir det Reflex ull, ulvang ulljakke/ullgenser, hestra votter, stormberg fleece ++

Hadde didrikson vinterdress (brukt) i år, men syns de var stive.. :shifty: mulig det va fordi de var kjøpt brukt :think005
Reima sine vinterdresser syns jeg ble så fort slitte..

Blir ca det samme som i fjor på min som er 5.5 år til vinteren.

-bergans Ruffen, hel og todelt dress
-hestra og bergans votter
-reima og kivat hals lue (forskjellig tykkelse)
-vanlig lue og buff fra bergans
-ecco vintersko + Bisgaard støvler med ullfôr
-ull bruker vi lite, men det vi har er fra Hust&claire og Lillelam

Eldste blir 5 nå i juli, bruker fortsatt kun hele vinterdresser.

- Han har Reima, Wheat og Gullkorn design vinterdresser. Han er veldig glad i Wheat sine. Jeg liker godt alle 3 merkene. :)

- Viking vintersko og støvler.

- Hestra votter, i ulike varianter + Nøstebarn.

- Kivat og Huttelihut luer.

Som 2 lag bruker vi Nøstebarn ull, elsker ullfleecen og ribbuksene fra NB.

Gutta mine bor i ull fra topp til tå, fra oktober til mars/april. Bruker kun Hust & Claire og Nøstebarn, helt fantastisk ull. ❤️

Her brukes det hel dress frem til skolealder. Kun brukt didriksons, perfekt for barn som er slanke. Av sko har vi vel lun hatt viking vintersko. Litt ulike modeller:) Viking ultra er en cherrox, bruker du den som vintersko altså?

Her brukes det hel dress frem til skolealder. Kun brukt didriksons, perfekt for barn som er slanke. Av sko har vi vel lun hatt viking vintersko. Litt ulike modeller:) Viking ultra er en cherrox, bruker du den som vintersko altså?
Nei bruker dem ikke som vintersko, bruker dem eller dock boots på høsten:)

Vi bruker fjorårets dress + en todelt, vi har pleid å kjøpe på tilbud ognspare til det passer

Heldress
Viking vinterstøvler
Dockboots
Vintervotter
Ullsokker

Vi har ellers alt av ull. Hjemmestrikkede gensere og bukser, samt ullundertøy og luer/hals.

Hva skal dere med 4-5åringer kjøpe inn til høsten/vinteren?
Hel vinterdress eller todelt?
Hvilke sko?
Kom gjerne med tips :)

Har god erfaring med Viking Ultra vinterstøvler og Viking Windchill goretex vintersko så blir nok de i år også :)
Ellers blir det Reflex ull, ulvang ulljakke/ullgenser, hestra votter, stormberg fleece ++

Hadde didrikson vinterdress (brukt) i år, men syns de var stive.. :shifty: mulig det va fordi de var kjøpt brukt :think005
Reima sine vinterdresser syns jeg ble så fort slitte..
Har du prøvd Isbjørn of sweden vinterdress? Den har høyere vannsøyle enn reima. Synes også didrikson blir litt stive :confused:

Nei har ikke prøvd den. Koster ikke den 2000,- ?
Isbjørn er supre klær :D tåler mye, og kan lett selges etter en sesong. Nå har isbjørn dårlig passform her, derfor Bergans her. Men har skalltøyet.
Lett å finne isbjørn på salg etter endt sesong.
Tenger egentlig kun den ila vinteren, ikke regntøy ol, om det er våte vintre hos dere å.
Har du prøvd Isbjørn of sweden vinterdress? Den har høyere vannsøyle enn reima. Synes også didrikson blir litt stive :confused:
Isbjørn er super :D dårlig passform for guttungen her, derfor bruker vi Bergans, men har skalltøyet og det er supert :D
Didrikson er fryktelig stiv, og tung :confused:

Isbjørn er supre klær :D tåler mye, og kan lett selges etter en sesong. Nå har isbjørn dårlig passform her, derfor Bergans her. Men har skalltøyet.
Lett å finne isbjørn på salg etter endt sesong.
Tenger egentlig kun den ila vinteren, ikke regntøy ol, om det er våte vintre hos dere å.

Isbjørn er super :D dårlig passform for guttungen her, derfor bruker vi Bergans, men har skalltøyet og det er supert :D
Didrikson er fryktelig stiv, og tung :confused:
Hvordan er bergans dressen i str? Er det bare en dress, ikke flere modeller?

Hvordan er bergans dressen i str? Er det bare en dress, ikke flere modeller?
Umulig å svare på :p den er liten for noen, normal for noen og stor for noen :p:D må nesten prøves på barnet ;)
Men for oss er den romslig, både skalldress og vinterdressen. Og vi har endt opp å bruke de i 2 sesonger og selv da kan de selges videre.
De har Lilletind og Ruffen, og til full pris er de på samme nivå som isbjørn, men kommer alltid på tilbud ila høsten ;) aldri kjøpt til fullpris.

Umulig å svare på :p den er liten for noen, normal for noen og stor for noen :p:D må nesten prøves på barnet ;)
Men for oss er den romslig, både skalldress og vinterdressen. Og vi har endt opp å bruke de i 2 sesonger og selv da kan de selges videre.
De har Lilletind og Ruffen, og til full pris er de på samme nivå som isbjørn, men kommer alltid på tilbud ila høsten ;) aldri kjøpt til fullpris.
Jeg finner Snøtind, er det en gammel modell?

Sorry, skrev feil :confused: Lilletind er parkdress/skalldress, mens Snøtind er vinterdressen. Den kommer hvert år i forskjellige farger. Ruffen var fjorårets nyhet ;)
Okei:p Fant snøtind vinterdress og ruffen jakke og bukse til 2369,- Er det en bra pris? Verdt det?

Snøtind koster 1799 til fullpris og Ruffen jakke og bukse kosta 1499kr PR del til fullpris, så vil si det er en god pris ja :D
Ok da tror jeg at jeg kjøper det :p Hun bruker 104/110 nå så da håper jeg 116 vil passe til vinteren :)

Back
Topp