Hørte ikke hjertelyd

Bkno5168072

Andre møte med forumet
Jeg er i uke 18. Var på ultralyd på fredag og da stod alt bra til. I går var jeg hos jordmor - vanlig kontroll. Hun skulle sjekke hjertelyden. Jeg har gjort det tidligere også og da har jeg hørt den. Hørte ingenting i går, men hun sa etter hvert at babyen gjemte seg godt og at hun hørte den langt bak der. Tenkte ikke videre over det før jeg kom hjem. Bør jeg være redd det er noe galt? Hun ville vel sagt det hvis hun ikke hørte noe og noe var galt?

Hun ville ha sendt deg på sykehus hvis ho hadde mistenkt noe alvorlig.
Så du ska bare slappe av. :)

Vesla mi gjemte seg og når eg skulle høre på hjertelyden hos legen. 3 uker etterpå prøve eg på ny hos jordmora og då var det berre så vidt vi kunne høre hjerteslaga (uke21). Så det er nok ikkje farlig. Hadde det vore mistanke om no alvorlig hadde du nok blitt sendt på kontroll :)
Vesla sparke foresten godt om dagen så eg er sikker på at ho har det bra :)

Så lenge jm sa hun hørte hjertelyden så gjorde hun nok det:) de sender deg inn til kontroll hvis de er i tvil:)

Hvis alt var bra på ul så er nok alt ok. Fastlegen min har et aparat som ikke er veldig følsomt - to ganger fikk hun ikke inn selv om jeg fikk inn hjemme.

JM sender videre hvis de er i det minste tvil så slapp av;)

Hun ville ha sendt deg på sykehus hvis ho hadde mistenkt noe alvorlig.
Så du ska bare slappe av. :)

Signerer denne :) Det samme skjedde med meg da jeg var på overtidskontroll i forrige svangerskap. Jordmor ble bekymret og jeg ble derfor super bekymret. Hun sendte meg da videre til sykehuset for en sjekk, der det viste seg at alt var fint og hjertelyden hørtes da veldig fin ut igjen :) De mente han bare hadde ligget litt kronglete til eller at han hadde sovet litt tungt :P

Hun sa jo at hun hørte den, og jeg tror nok at hun hadde satt i gang noen tiltak om der ikke var noe. :)

Syns du ska slappa av å stola på jordmor, hon hade send deg vidare viss hon mistenkte noet ,

Back
Topp