Hørt på makan!!

hysteria

Forelsket i forumet
*Nei se på deg, du har vel ikke lenge igjen??*

*Jo faktisk 2.5 mnd igjen av svangerskapet, termin midt i juni..*

Første gang jeg hørte den tenkte jeg *Jaja, ikke alle kan vel lukte at jeg kun er 28 uker på vei.. Men når jeg har hørt den flere ganger på noen få dager, da synker selvtilliten..
Er da ikke så stor.. Hva mener folk når jeg virkelig er ploppeklar da? *Jøss, går du med trillinger du da?*
Ser på magebildene dere legger ut, og synes de er nokså like min mage..
Er det noen av dere andre som har fått den henvendelsen? Føler at de tror jeg plopper om få uker når de spør sånn, ser sånn ut på ansiktsutrykket dems når jeg svarer hvertfall!

åja, kjenner jeg begynner å bli irritert på det selv. Allle skal og MÅ kommentere magen. Fiker snart til noen... [;)][8D]

Føler meg stor nok om ikke alle ukjente som kjente skal kommentere det[:)]
Men er da ikke gigantisk heller... Skjønner det jo når man nærmer seg termin.. Men ikke 2.5 mnd før termin!

Hehe noen ganger går jeg rundt og tror jeg holder inne magen.. Prøver å skjule graviditeten litt for å slippe blikk og gloing, koslig til tider, men ikke hele tiden.. Men så ser jeg ett speilbilde av meg selv og ser jo at det er klin umulig å holde magen inne.
Men er så rart at jeg tror jeg gjør det! Tro kan flytte fjell, men ikke skjule gravide mager gitt[:)]

Ingen som har sagt noe slikt til meg, men jeg har fått høre av familien at jeg ikke er så veldig stor, så kanskje det er derfor. [;)]

Jeg har også fått hørt den noen ganger,ikke no gøy å få sånne kommentarer. Men trøster meg med at jeg er så heldig som har fått den magen jeg har,så får de mene det de vil.. [:)]

Jeg og mannen er så stolt av magen og synes den har vokst seg stor og fin. "Den der er ikke mye stor, ikke noe å snakke om...".
Hver gang vi snakker om magen og folk faktisk får se hva vi mener så blir det litt sånn skuffa "ikke større enn det nei...".

Det er faktisk ikke noe bedre, føler meg plutselig veldig lite gravid når du får slengt den etter deg. La folk si hva de vil :)

ORIGINAL: Moffe

Jeg og mannen er så stolt av magen og synes den har vokst seg stor og fin. "Den der er ikke mye stor, ikke noe å snakke om...".
Hver gang vi snakker om magen og folk faktisk får se hva vi mener så blir det litt sånn skuffa "ikke større enn det nei...".

Det er faktisk ikke noe bedre, føler meg plutselig veldig lite gravid når du får slengt den etter deg. La folk si hva de vil :)

Hehe den fikk jeg av en kollega tidligere i svangerskapet.. *Du ser ikke gravid ut, ser bare ut som du har lagt på deg endel, du ser bare feit ut...*
Nei var ikke noe hyggelig den heller gitt..
Poenget er vel at det ikke alltid er så hyggelig at folk skal kommentere hvordan man ser ut. Utseende og kroppsform er det få av oss som kan velge, gravid eller ei.
Er ikke ett offentlig bytte kun fordi jeg er gravid!

Jeg tror grunnen til at folk sier sånn, er at de sjeldent har sett/snakket med noen som er i siste trimester.

Sist svangerskap jobbet jeg helt til 3 uker før fødsel. Og alle på jobben kommenterte at jeg måtte jo være overdrevent stor vel???!!?? Minst tre stk inni der vel?

Jeg sa bare nei... Jeg er helt normalt stor i følge både ultralyd og målinger, så det er nok bare dere som ikke er vant til å se noen som er SÅ gravid....

Så det er nok bare fordi enten a) de har glemt hvor store de selv var/kjerringa var eller b) de har rett og slett ikke snakket med så mange gravide og aner ikke hvor store vi blir på slutten [8D]

Det har jeg kommet fram til.. Uvitenhet og glemskhet![8D]

møtte på ei av di eldre slarvkjerringer hær om dagen.. hun lurte på hvor lenge jeg hadde igjen.. da jeg fortalte at termin var sankthansaften utbrøt hun
" åsså e du sååå svær allerede... jaja, du va no ganske tjukk før du blei gravid å da"....... 

bestandig hyggelig å høre.... [8D]

Her fer ej høre at ej ikkje e so stor til å ver so langt på vei.. Men he ei søster da, so sei ej e huuuuge[8D] Men ho e den einaste so syns ej e det.. Å ej blir skikklig fornærma når ho sei det.. E liksom ikkje det du treng å høre når an føle sej som en kval[8|]

Kanskje ej faktisk e huge, men dei andre sei ej ikkje det for å ver snill me mej[8|][&:][:-][:(][8D]

Er alltid noen som må kommentere. Jeg får hele tiden høre at jeg er så utrolig mye mindre enn det de ville trodd når jeg er så langt på vei. Folk tror jeg bare er 4 mnd på vei og slikt. Når jeg sier jeg har litt over 2 mnd igjen får de nesten sjokk :S 

Jeg fikk høre fra 3 mnd at "det MÅ være trillinger inni der ja" Og alle på jobben min sporte flere ganger, og fortalte meg at det gikk an å ta feil på ul også.. At det kunne jo være to på tross av at de kun så 1[&:] Men nå gidder jeg ikke å bry meg lengre. Men ofte så får jeg høre at jeg er stoooor.. Men var stor med snuppa også, og hun var ikke stor født, og etter 4 mnd så var jeg nede igjen i samme størrelsen som før jeg ble gravid, og jeg var da en xs, la på meg 20 kilo, men de forsvant. Så jeg koser meg heller med magen denne gangen ja. Og smiler av kommentarene jeg får.

I går reiste vi til svigerfar på påskebesøk. Det første han sa når jeg åpnet bildøren var "Nei, se der da...Der er det ei som har blitt feit..." (Tusen takk liksom, jeg føler meg ikke så veldig attraktiv hele tiden)

For ca en mnd siden var jeg nett innom for å hente en pakke på posten.. da vi begynte å snakke om graviditeten min. Jeg sa vel at jeg hadde ca 3,4 mnd kanskje 4 mnd igjen også.. da hun svarte, "JØSS. DA kommer nok du til å bli like stor som meg du, og jeg la på meg 42 KG!!!!!" Hvem som sier sånn da?? Jeg har til nå lagt på meg rundt 7 kg, ligger over skjemaet, men det gjorde jeg ikke den gangen. Men HALLO??? 42 KG??? Den er nesten litt frekk spør du meg!

OG SÅ HADDE JEG EN MANN som leverte varer til meg på jobb en liten stund, han spurde meg ANY DAY NOW? Og jeg bare hehe, neida. jeg har nesten 4 mnd igjen. Da han svarer OH MY GOD, ARE YOU KIDDING??? Jeg følte meg ikke feit da nei.. [&:]

hehe, den har jeg fått høre en stund.
Du skal vel ha snart du!! er du sikker på det ikke er 2 der inne??

heldigvis bare fra folk jeg kjenner da, så blir ikke fornærma

Har merket at ALLE jeg møter på og har kontakt med har meninger om aaaalt med graviditeten å gjøre[;)]
"Åååh sånn hadde jeg det også" bla bla bla.. Lokker ørene godt igjen når det blir for mye!
Og du ser sikkert kjempe flott ut gravid!!!!

Skjønner akkurat hva dere snakker om jeg..i går fikk vi besøk av familien til samboeren..og tanta hans kan være litt frekk, så jeg veddet meg samboeren, at ho kom til å komentere kroppen min med engang..jeg har gått 4-5kg..
Og det første ho sa når ho steg ut av bilen, var å så tjukk du har blitt..og da svarte jeg tilbake, at nå leda jeg 1-0, for jeg har vedda med samboeren, at du kom til å si noe sånt..
da skulle dere sett tryne hennes, ho ble rimelig paff, så ikke noe mere da nei..thihi..gossa meg litt der ja..

hører det hele tiden[8|] av alle kundene min... de sier ja nå kan det ikke være mange uker igjen?? hallo er igjen 12 hahaha.. men tror de egentlig ikke helt husker eller vet hvordan en høygravid mage ser ut eg alså for den er ikke så stor enda, den er stor men ikke sånn føde stor!! men driter i hva de synes, jeg er som jeg er [;)][;)]

Ja, blir litt lei av at alle skal kommentere og ha meninger om magen hele tiden [:@] ] Alle gravidmager er flotte, uansett form, stor eller liten! Folk kan bare tie still om de ikke har noe positivt å si, som "å så fin babymage"! Og ikke nok med at alle har en mening, men ALLE skal jo stryke og klappe på å den også Plutselig er magen "allemannseie".. he he

Skjønner deg kjempe godt! Enten er magen for liten eller så er den for stor. Folk blir pokker meg ikke fornøyd! [:@]

Back
Topp