Hørt et lite hjerte <3

Hede85

Blir kjent med forumet
Vært hos jordmor og hørt et lite hjerte banke i dag :-) Fikk overtalt henne til å prøve å høre selv om hun egentlig mente det var for tidlig. 12 +2 i dag og fortalt det til sjefen. Så nå er det offisielt ;-)

Verdens fineste lyd:)

Lurer på hvorfor lege og jordmor mener det er for tidlig å høre hjertelyden i uke 12? jeg fant den i uke 10 med angelsound. Håper og tror at de har bedre utstyr en min lille rosa angelsound.

Er det fordi de er redd for å ikke høre noe, og da ikke vil bekymre en kommende mor?

Så herlig:-) di leter ikke før for di er redde for å ikke finne hjertelyden, noe som vil virke stressende på mor. Fant den selv i uke 8, så ja, det er fullt mulig å høre den så tidlig:-)

Camillemi skrev:
Lurer på hvorfor lege og jordmor mener det er for tidlig å høre hjertelyden i uke 12? jeg fant den i uke 10 med angelsound. Håper og tror at de har bedre utstyr en min lille rosa angelsound.

Er det fordi de er redd for å ikke høre noe, og da ikke vil bekymre en kommende mor?

Stemmer det, er for å ikke bekymre hvis de ikke finner noen lyd . Glad jeg klarte å overtale henne iallfall. Har jo hørt hjertelyden tidligere i de andre graviditene :-)

Camillemi skrev:

Samme her. Skjønner at de ikke vil uroe mamman,men er jo ikke noe verre enn å si at det er stor sjanse for at man ikke finner den så tidlig, men finner man den er det supert!
Husker jm sist sa det til meg å det godtar man jo, hvem hadde ikke godtatt det liksom...? 

Så deilig <3

Grunnen til at de ikke sjekker hjertelyden før, er at det er veldig vanskelig å høre den før det vokser opp av bekkenet  

Back
Topp