Hørseltest...

Martemamma

Forelsket i forumet
Tok dere det på de nyfødte når dere var på sykehuset??

Det gjorde vi, og den ble ikke godkjent.. Vi tok 3 tester tilsammen oppe på barsel, men ingen ble godkjent. Så da ble vi henvist ned til øre-nese-hals for å snakke med en lege. Der tok han og kikket i ørene til lillegutt og sugde ut det som var inni øret hans (noe voks,eller væske av noe slag) Så fikk vi en ny hørseltest, den ble heller ikke godkjent...

Så da fikk vi beskjed om at vi skulle komme tilbake etter ca en mnd og prøve igjen. Der har vi vært i dag og den er fortsatt ikke godkjent... Så nå blir vi henvist videre og skal ta en hjernestammeaudiometri, der de sjekker om hjernen mottar lydsignaler...

Er så bekymret nå, tenk om han er døv.. Det er jo selvfølgelig ikke verdens undergang, men alle ønsker jo at barna sine skal være helt friske og raske uten noen mangler...

Puhh.. måtte bare få det ut et sted..

huffda [&o] skjønner at du er bekymret da ja, det har du full rett til , selvfølgelig vil vi at barna skal være helt friske... Datteren min måtte tilbake etter noen dager for og ta en ny test, etter og ha prøvd noen ganger på barsel, men sto på den da (var bare fostervann i hennes tilfelle) og lillegutt sto med en gang så har ikke erfaring med det, men husker jeg var litt smånervøs i dattera mi sitt tilfelle [8|] Vil bare Ønske deg og lillegutten masse lykke til og skal krysse fingrene for at alt er i skjønneste orden[:)]

vi tok det på sjukehuset ja.. første gang blei den ikkje godkjent på venstre øre, men dagen etter var alt i orden..
Bra dei finner ut av det tidlig, viss ungen har nedsatt hørsel. Krysser fingrane for at alt er i orden med gullet ditt!

Uff da, føler virkelig med deg. Skjønna at du har litt å tenke på. Muligens veldig lett å sei, men du får prøve å ha litt is i magen inntil du får svar på den neste testen. Det er vel framleis håp? Sa dei Ikkje noko om det på sjukehuset?

Edda tok også hørselstest på sjukehuset, slik eg skjønna det er det vanlig prosedyre på barsel.

Lykke til!!

Alle barn skal ha hørselstesten før man reiser hjem ja!

Masse lykke til! Håper alt ordner seg! Det er uansett godt at de får tatt tak i det tidlig om
noe er galt med hørselen for det er heldigvis mye hjelp å få i disse dager!

Krysser fingrene for dere!

Huff da.. Skjønner godt at du blir bekymra, det hadde hvem som helst blitt.. Man vil jo såklart at alt skal være bra med barna sine[:)]
Men har du ikke fått noe info på sykehuset om hvordan "sjansen" er for at han hører??

Krysser fingrene for at alt er bra..

Huff, forstår du er bekymret ja.. testene gikk ikke gjennom på vår gutt heller, vi skal til øre-nese-hals i august for å sjekke. Men vi ser jo at han reagerer på lyder så er ikke så bekymret.. merker dere at deres baby reagerer på lyder?

Krysser fingrene for at dere finner ut av det, og at han ikke er døv! Lykke til :-)

ORIGINAL: Martemamma

Tok dere det på de nyfødte når dere var på sykehuset??

Det gjorde vi, og den ble ikke godkjent.. Vi tok 3 tester tilsammen oppe på barsel, men ingen ble godkjent. Så da ble vi henvist ned til øre-nese-hals for å snakke med en lege. Der tok han og kikket i ørene til lillegutt og sugde ut det som var inni øret hans (noe voks,eller væske av noe slag) Så fikk vi en ny hørseltest, den ble heller ikke godkjent...

Så da fikk vi beskjed om at vi skulle komme tilbake etter ca en mnd og prøve igjen. Der har vi vært i dag og den er fortsatt ikke godkjent... Så nå blir vi henvist videre og skal ta en hjernestammeaudiometri, der de sjekker om hjernen mottar lydsignaler...

Er så bekymret nå, tenk om han er døv.. Det er jo selvfølgelig ikke verdens undergang, men alle ønsker jo at barna sine skal være helt friske og raske uten noen mangler...

Puhh.. måtte bare få det ut et sted..

Sniker litt fra Mars.. Hørselen her er heller ikke godkjent på venstre øre.. Så jeg har hatt noen turer på kontroller..

Skal dit igjen om 2 uker.. Og blir den ikke godkjent da så blir det henvisning videre..  Men jeg innbiller meg at han hører bra for han reagerer jo på alle lyder rundt seg.. Selv om han ikke ser oss så snur han seg for å finne ut hvor lyden kommer fra...

Lykke til.

ORIGINAL: Marie91

Huff, forstår du er bekymret ja.. testene gikk ikke gjennom på vår gutt heller, vi skal til øre-nese-hals i august for å sjekke. Men vi ser jo at han reagerer på lyder så er ikke så bekymret.. merker dere at deres baby reagerer på lyder?

Krysser fingrene for at dere finner ut av det, og at han ikke er døv! Lykke til :-)

Han skvetter til av høye lyder i hvertfall.

Hørselstesten er inngått i screeninig-programmet på barsel nå, så alle barn skal ta denne testen.
Første gang ble testen godkjent på et øre, men ikke det andre. Et par dager senere var vi inne igjen, men fikk ikke godkjent testen på noen av ørene da.. Testen er veldig følsom for lyder, slik at når min lille gutt ligger og smatter og er urolig, vil ikke testen godkjennes.
Skal tilbake på mandag, så får vi se hva de sier da...
Han reagerer nå på lyder, så rekner jo med at han hører.

ORIGINAL: ToSmå2010

Huff da.. Skjønner godt at du blir bekymra, det hadde hvem som helst blitt.. Man vil jo såklart at alt skal være bra med barna sine[:)]
Men har du ikke fått noe info på sykehuset om hvordan "sjansen" er for at han hører??

Krysser fingrene for at alt er bra..

Ikke noe særlig med info nei. Legen i dag sa det egentlig så ut som han var døv, men det var litt respons på det ene øret og det var ikke vanlig å være døv på et øre. Så da får vi se.

Back
Topp