Høres ikke det litt rart ut? *vaskemaskin*

smash

Forumet er livet
VIP
Vi kjøpte en whirlpool vaskemaskin i fjor sommer, og etter 3 uker, knakk 2 av de plastikk greiene som er inni trommelen som vannet spruter ut av... Fikk en mann til å fikse det, og han la igjen 2 ekstra sånne plastikkgreier.
De måtte jeg bruke forrige uke, og på fredagen knakk de jammen igjen..
Fikk en vaskemaskinmann hit i går, og han sa at det skjer om man vasker sko i vaskemaskina, men det har jeg aldri gjort. Vasker kun klær...
Så så han vaskemiddelet mitt..
jeg kjøpte 4 sånne SVÆÆÆRE esker med vaskepulver i Tyskland, noe som er det samme som blenda.. Blei jeg fortalt..
Han sa at jeg bare måtte hive det vaskepulveret, og at det kan være grunnen til at de plastikkgreiene knakk..
HÆ??? Vaskepulveret kan knekke de greiene? De er tjukke og skal tåle MYE!

Han sa jeg måtte bruke omo, så jeg kjøpte det i går..
men fryktelig kjedelig å måtte hive 2 uåpna esker med vaskepulver da..
Ringte mamma, og ho sa det var noe av det dummeste ho hadde hørt..
Hva tror dere? Hadde dere hivd alt vaskepulveret, og hørt på mannen, eller er han helt på bærtur?

Vil tro at han er helt på bærtur[8|]

Om vaskemidlet inneholder akkurat det samme som vaskemidlene her i Norge, så hadde jeg beholdt det. Høres jo bare merkelig ut at han sier noe slik da[&:]

Jeg har forresten også en sleiv som fulgte med vaskepulveret da jeg kjøpte det..
Tror det står 25 ml på den.. Jeg bruker èn sånn pr vask.
Han mente jeg skulle bruke ÅTTE STYKKER!!!! Han er jo helt vill!!!!
Da fyller jeg jo hele rommet til vaskepulveret da..

For meg hørtes det ut som han var helt på bærtur! Hvordan skal vaskepulveret ødelegge vaskemaskina? Er jo ikke etsende syre du vasker med, da ville jo klærne også vært ødelagt!

Hadde reklamert på den vaskemaskina!

Det kan da ikke stemme, vaskemiddelet blander seg jo sammen med vannen med engang vel[8|]

Nei, hadde klaga mer, høres jo ut som dette er en feil som går igjen da siden han regnet med det kom til å skje flere ganger.

Dette hadde jeg ikke finni meg i[;)]

ORIGINAL: Tanntrollet09

Om vaskemidlet inneholder akkurat det samme som vaskemidlene her i Norge, så hadde jeg beholdt det. Høres jo bare merkelig ut at han sier noe slik da[&:]

Jeg kan jo sammenligne det som står bak omo og dalli eller hva det heter..

Det er vel helst at det vaskemiddelet kanskje inneholder stoff som gjør plastikken så sprø, at den knekker, tenker jeg...
Dette med vaskemiddel er faktisk ikke bare-bare. Billig vaskemiddel inneholder grovere korn, og mer såpe, og "farligere" stoffer, enn dyrere "merke" vaskemiddel.
Sånn at billigere vaskemiddel kan faktisk skade maskinen mer over tid, enn hva dyrt kan.

ORIGINAL: ~Mummimamma~

Det kan da ikke stemme, vaskemiddelet blander seg jo sammen med vannen med engang vel[8|]

Nei, hadde klaga mer, høres jo ut som dette er en feil som går igjen da siden han regnet med det kom til å skje flere ganger.

Nå har 6 stk knekke på under ett år.. Vi kjøpte den i juni i fjor... Så hvis det skjer èn gang til, så forlanger vi ny vaskemaskin!
Vi må liksom vente på at delene blir bestilt ++ og jeg kan ikke vente 4-5 dager på vaskemaskin hver gang..

ORIGINAL: smash

ORIGINAL: ~Mummimamma~

Nå har 6 stk knekke på under ett år.. Vi kjøpte den i juni i fjor... Så hvis det skjer èn gang til, så forlanger vi ny vaskemaskin!
Vi må liksom vente på at delene blir bestilt ++ og jeg kan ikke vente 4-5 dager på vaskemaskin hver gang..

Ja, forlang ny hvis det skjer igjen. Kan jo ikke ha det sånn.

Synes Lykkepillen hadde veldig god forklaring på det vaskepulvergreiene da, men da får det jo stå det i bruksanvisningen da: Bruk kun OMO pulver! Ev. bruk ikke billig vaskepulver, delene kan knekke[:D]

Har ikke hørt det om vaskemiddel men om billigt tøymykner det er ikke bra for tørketrommelen kansje vaskemaskinen og.

Vakemaskinen e sikkert god generelt men eg har fast mann eg handler hos på elkjøp å han fraråder ned å kjøpe worlpool
greit å vite til nestegang du kjøper

må legge med att eg har da worlpool tørketrommel som e god da ;-)

Tror d kan ver noe i d han sier eg om vaskemiddelet, men så mye som 8 skeer va d d sto d skal man da ikke bruke.
Vi bruker flytende vaskemiddel (vaskemiddel, tøymykner, wanish å milo) d e guud. ingen søl men dyrt da.

Knekker den 3 ganger har du rett på ny maskin da velger du ein annen så slipper du å evnt komme oppi d igjen
lykke til

Jeg ville forlangt ny! Men whirlpool maskiner er dårlige, dårlig på kundeservice og vanskelig å få igjen det man har krav på! Og mitt inntrykk er at mange av de reperatørene ikke har mye peiling på hva de snakker om!

ORIGINAL: lykkepillen

Det er vel helst at det vaskemiddelet kanskje inneholder stoff som gjør plastikken så sprø, at den knekker, tenker jeg...
Dette med vaskemiddel er faktisk ikke bare-bare. Billig vaskemiddel inneholder grovere korn, og mer såpe, og "farligere" stoffer, enn dyrere "merke" vaskemiddel.
Sånn at billigere vaskemiddel kan faktisk skade maskinen mer over tid, enn hva dyrt kan.

Var tenkt på å skrive det samme. Plastikk er ganske skjørt hvis det blir utsatt for feil stoff.

Hadde krevd ny vaskemaskin allerede... Hadde ikke orket å vente til neste gang det skjer. Er ganske så avhengig av å vaske klær.

Vi har forresten fått beskjed av rørlegger om å ikke bruke spray jif på toalettene i huset vårt, for det ødelegger plasten på vannspyleknappen. Har fått skiftet ut plasten mange ganger nå, er rimelig drittlei ja. Har fått tips om at det har kommet nye knapper til toalettene nå, i metall. Må vel prøve å få tak i slike.

Jeg brukte det vaskepulveret på den forrige maskina i ett år. Skjedde ingenting. mens på denne skjedde det etter 3 uker..
Derfor er jeg ganske sikker på at det ikke er vaskepulveret..
Men nå bruker jeg omo, så får vi se om det liksom hjelper..

Trodde whirlpool var ganske bra merke jeg.. Ga 6000 kr for vaskemaskina[&:]

Wiprpool er et VELDIG oppskrytt merke. Ville gått for asko, Bosh eller eletrolux når du skal reklamere på den. Du har også fortsatt garanti på den.
Det med vaskepulveret er ikke helt dumt, men det skal uansett ikke skje så ofte som det har gjort.

Herregud tenk å si noe så dumt, er ikke vaskemiddelet som gjør det, er jo helt klart noe galt med maskinen. Bytt den [:)]

ORIGINAL: smash

Jeg brukte det vaskepulveret på den forrige maskina i ett år. Skjedde ingenting. mens på denne skjedde det etter 3 uker..
Derfor er jeg ganske sikker på at det ikke er vaskepulveret..
Men nå bruker jeg omo, så får vi se om det liksom hjelper..

jo.. men den forrige vaskemaskinen hadde kanskje ikke samme plastdingser? Eller kanskje de var av annen plast.. Jeg vet ikke jeg.

Men både min onkel og min mor har jobbet med salg av vaskemaskiner, og det er de som har sagt det, og da antar jeg jo at de vet, siden de faktisk har jobbet med saken..
Mamma holdt jo på å langflå meg når hun hørte jeg brukte billige varianter av vaskemidlene...

Back
Topp