Hører visst snart til her :)

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Egentlig ikke termin før i slutten av Juli, men vannet gikk på fredag og det er snakk om å sette meg i gang i dag :) så blir visst prematur fødsel på meg :p men siden jeg er over 34 uker skal det gå helt fint med tanke på at lungene er modne, er mest bare det å «bli større» som er igjen :)

Har født fire ganger før, men alltid til termin og aldri igangsatt og aldri startet med vannavgang. Så kjenner jeg er litt nervøs over at alt ble så annerledes. Noen som har gått gjennom igangsettelse etter vannavgang og «sen prematur» fødsel som kan fortelle om hvordan det var? Er det veldig annerledes fra en «helt ordinær» fødsel?
 
Sniker :happy:

Med første gikk vannet 35+1 men siden riene aldri kom i gang ble jeg igangsatt 35+2. Rask fødsel med 50 min fra 3cm til baby var ute, sikkert pga kroppen var ganske moden fra før. Hun var liten, sugesvak og strevde litt med pusten i starten så lå to døgn med c-pap og trengte litt lysbehandling. Menstermin tilsa at jeg nok egentlig ikke var mer enn rundt 34 uker, men det er ikke så lett å vite hva gestasjonsalderen egentlig var :joyful:

Var innlagt på nyfødtintensiv i 14 dager, men det var helst pga spisetrening. Strevde litt i etterkant med umodne tarmer. Men annet enn det gikk alt veldig fint!
 
Egentlig ikke termin før i slutten av Juli, men vannet gikk på fredag og det er snakk om å sette meg i gang i dag :) så blir visst prematur fødsel på meg :p men siden jeg er over 34 uker skal det gå helt fint med tanke på at lungene er modne, er mest bare det å «bli større» som er igjen :)

Har født fire ganger før, men alltid til termin og aldri igangsatt og aldri startet med vannavgang. Så kjenner jeg er litt nervøs over at alt ble så annerledes. Noen som har gått gjennom igangsettelse etter vannavgang og «sen prematur» fødsel som kan fortelle om hvordan det var? Er det veldig annerledes fra en «helt ordinær» fødsel?

Vannet hos meg gikk smått 35+4 (01.06) , ble undersøkt og var kun liten lekkasje, grunnet usikker farge på fostervann da jeg først kom inn (vedkommende som skulle ta en forstervannstest kastet alt av bind etc som jeg ble bedt om å ta med) dette var en vurdering av en person, ble undersøkt vaginalt og med ultralyd. Satt på 3 dagers antibiotika kur på sykehuset og vannet gikk igjen morningen 36+0, ble sendt hjem og vesla kom rett over midnatt 36+1.

Angående fødsel
Fikk rier 17.30 tiden og kom inn på føden etter et par telefoner med 4-5cm åpning 21.15, vesla ble født rette etter klokken 01. Rakk ikke annet en noe lystgass og varmeflaske da vannet var gått og jeg var i aktiv fødsel da jeg kom inn. :happy:
 
Back
Topp