Hører ingen hjertelyd..

Mammaokt2014

Etterlengtet gull i magen <3
På fetal Doppler'n min.. Vet jo at man ikke får hørt det alltid, spørs hvordan ungen ligger.. Hører bare romling/skurring.. Flere som har sånn doppler? På displayet viser hjerterytmen og masse tall, men skjønner ikke noe av det.

Kjøpt på Ebay.. Hører vel bedre når ungen er større :) Er bare 14+1 idag :)

Sendt fra min IPhone 5C :)

jeg er 14 uker i morra å hører ikke hjertelyden selv..

Jeg synes det var veldig vanskelig å finne hjertelyden sist jeg brukte den rundt en uke siden. Brukte ganske lang tid og måtte prøve mange vinkler o.l før jeg fant det tilslutt. Sikker på du bruker nok gel? Vet ikke hvordan det er med de monitorene med display, men kan hende det er lavere frekvens på den doppleren også at det er mer vanskelig å få hørt.

jeg får hørt hjertelyden hver gang jeg prøver.. siden uke 8. Nå er den veldig lett å finne! trenger ikke trykke inn eller noe.

Jeg hørte ikke noe hjertelyd før uke 15. Og dette er jo grunnen til at jordmødre og leger ikke liker at vi bruker doppler selv, det skaper unødvendige bekymringer. Jeg ble ikke urolig når jeg ikke fant noe hjertelyd, men veldig lettet når jeg fant den :) Har hørt litt ulikt om de ebay- dopplerne også, ikke sikkert den er så god. Ikke bekymre deg, det betyr ingenting at du ikke finner hjertelyden selv, særlig ikke om alt ellers er i orden (ingen blødninger)

-Taster fra appen-

Jeg finner hjertelyden etterhvert. Var litt skeptisk på å kjøpe en slik maskin, men angrer ikke nå. Er jo en kjekk ting for hele familien å høre på. Og jeg må si at med alle blødningene jeg har hatt så er det betryggende å høre hjerteslag.

Noen dager finner jeg den, andre ikke.. fann den i dag med en gang, forge uke fann jeg den ikke i det hele, resulterte i å lete hver dag..

Har du funnet hjertelyden?
Hva slags type doppler bruker dere? Angelsound?
Jeg har lyst til å kjøpe, men vet ikke om jeg skal… :)

Eg fantikkje hjertelyden før på mandag, då va eg 13+1. Måtte bruka masse gel, og ein stor dose tålmodighet ;)
Eg har angelsound og e godt polstra :P

Jeg har ikke turt å kjøpe meg en sånn jeg, blir fryktelig fort engstelig hvis jeg ikke hadde funnet den :-P

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har ikke funnet den selv enda på doppleren min...men fikk høre en fin hjertelyd hos legen :) Så er nok vanskeligere å finne den hjemme selv...enn hos legen som har annet utstyr :)

Eg var til jordmor på onsdag da var eg 13+1 og ho brukte lang tid men fant den ikkje (min mann har funnet den ved uke 12 heime med doppler). Eg prøvde sjøl i dag men fant den heller ikkje. Så da mannen min kom heim i dag, ville han prøve å finne den igjen for meg. Siden han merka eg var litt engstelig. Han fant den heldigvis etterkvert :-) mykje enklere at han gjer det enn å gjere det sjøl synest eg :-) kanskje du kan få nokon andre til å høre etter eller snakke med jordmor om du er engstelig? Men babyen er nok flink å gøyme seg, så er ikkje alltid like enkelt å finne hjerterytmen. Sjølv prøver eg/vi å ikkje prøve for ofte. Kanskje ein gang i veka :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Da har du nok leitet for langt opp, prøv rett over hårfestet og vipp doppleren litt på skrå. P.S om du blir bekymret burde du heller overlate dette til lege/jordmor når du er på kontroll.

Back
Topp