Hører ikke ringeklokka.

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Vi hører ikke ringeklokka når vi sitter på stua. Finnes det en ringeklokke vi kan kjøpe som kan henges på veggen som går på batterier, eller som har en ledning som kan henges ut av vinduet? Med en del som vi kan ha med oss på stuen? Hva heter det isåfall, og hvor kan jeg kjøpe den?

Clas ohlson har. Diverse byggebutikker har også.

Haha, farmor hadde sånn som gjorde at lampa på TVn blunka når det ringte på. Men det var nok hjemme snekra opplegg:)

Haha, farmor hadde sånn som gjorde at lampa på TVn blunka når det ringte på. Men det var nok hjemme snekra opplegg:)

Var hun tunghørt? Vet flere mennesker som er døve og tunghørte har lamper som blinker når det ringer på.

De fleste ringeklonker har mulighet til å stille volum, hvis dere ikke vet det fra før:p
Det ville jeg sjekket ut også.
Ellers så trives vi godt uten ringeklokke:D

Clas ohlson har en som ringer ganske høyt. Det er en høytaler du kan ha i lomma om du vil :)

Vi har ein frå Clas ohlson. Ringknappen ute, og trådlaus dings som lagar lyd inne. Kan hengast opp kor som helst. Batteri inni. Har ikkje bytta enno, har budd her 1,5 år. Funkar nett fint, kan velge mellom ulike festlige melodiar (muligens vanlig dingdong og, men det vil vi ikkje ha, for vi må vite kva for ei side av huset det ringer på). Trur den kosta eit par hundrelappar.

Vi har også den trådløse fra Clas Ohlson. Henger du opp den på stuen tror jeg nok du hører den i hele huset, synes den bråker alt for mye.

De fleste ringeklonker har mulighet til å stille volum, hvis dere ikke vet det fra før:p

Nei det visste jeg ikke. Uansett så er ikke det et alternativ. Står døren mellom gangen og stua oppe så hører vi fint lyden, og blir den høyere så vil det være for høyt for lillemor som sover vegg i vegg med gangen. Fatter ikke at en skyvedør skal være nok til at vi ikke hører lyden i rommet ved siden av :S

Tusen takk for svar, da skal vi gå til anskaffelse av ringeklokke :D

Nei det visste jeg ikke. Uansett så er ikke det et alternativ. Står døren mellom gangen og stua oppe så hører vi fint lyden, og blir den høyere så vil det være for høyt for lillemor som sover vegg i vegg med gangen. Fatter ikke at en skyvedør skal være nok til at vi ikke hører lyden i rommet ved siden av :S

Tusen takk for svar, da skal vi gå til anskaffelse av ringeklokke :D
Nei da er det ikke så lett å skru opp lyden nei:p

Back
Topp