Høre hjertelyd?

Marthe<3

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
MayDay2021
September To Remember
Hei!

Når pleier jordmor å lete etter hjertelyd første gang? Jeg har jordmor time når jeg er 11+6 og håper på å høre noe da :joyful:
 
Jeg har tidligere vært på kontroll til jordmor frem til uke 12, da har de ikke lett etter hjertelyden, men det er sikkert forskjellig fra jordmor til jordmor? Tenkte kanskje man måtte ha UL for å lett kunne finne hjertelyden....
 
Legen sjekket hos meg begge gangene jeg har vært på 1. svangerskapskontroll rundt 12 uker :)
 
Sist svangerskap leita jordmor etter hjertelyd i veke 12, men fant den ikkje. Fekk ny time 2 veker etter, veke 14, og då fant ho hjertelyden med ein gang. :finger:
Denne gangen skal ho og leite etter hjertelyden i veke 12:angelic:
 
Hei!

Når pleier jordmor å lete etter hjertelyd første gang? Jeg har jordmor time når jeg er 11+6 og håper på å høre noe da :joyful:
Sist var jeg hos jordmor 10+0 og fikk overraskende nok høre hjertelyd:happy: Hun spurte meg om hvordan jeg ville ta det om hun ikke fant hjertelyden og informerte om at det fortsatt var veldig tidlig så hun kunne ikke love at hun fant noe. Var en stor overraskelse da vi hørte hjertet etter få sekunder♡
 
Her vil ikke jordmor lytte før litt senere i forløpet. Tror jeg var i uke 16+ sist :)
 
Mener jeg var 11 uker begge gangene da legen hørte hjertelyd med doppleren. Magisk❤️
 
Back
Topp