Hønemor!

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Ok kall meg gjerne hønemor! Har får vi tilbud om at svigermor tar med seg gutta på fjellet en uke fra St hans.

Jeg har noen grunner:
En jeg har dårlig magefølelse med - hennes alkoholiserte kjæreste som alltid vil dele seng med barna mine!!!!
- at ungene aldri har har vært med henne mer enn en natt
- at det er seks timer unna
- at det ikke er telefon dekning der

Kan hun ikke prøve å ha begge to hjemme hos seg en helg før en hel uke såååååå langt vekk? Har aldri vært så lenge borte fra dem selv!!!

ARG hater at denne diskusjonen kommer opp vært år!!!! Hvorfor alltid opp på denne helvets hytta?

Hva syns du?

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Nå har jeg ingen problemer med å sende min datter med mine foreldre eller svigerforeldre på tur, uansett om det var en uke eller om det var langt unna.
MEN med det du sier her om kjæresten til henne ville jeg ikke gjort det. Jeg ville svart nei, i hvertfall når det er så langt unna og uten mobildekning.

termin 21.07.2013

Nå har jeg ingen problemer med å sende min datter med mine foreldre eller svigerforeldre på tur, uansett om det var en uke eller om det var langt unna.
MEN med det du sier her om kjæresten til henne ville jeg ikke gjort det. Jeg ville svart nei, i hvertfall når det er så langt unna og uten mobildekning.

termin 21.07.2013
Jeg klarer ikke trosse magefølelsen. Han er en grei mann, men skjønner ikke hvorfor han alltid vil dele seng med dem. Det er jo ikke naturlig!!!!

Jeg har sagt i fra dette til svigermor før, men det går vist ikke inn.

Jeg klarer ikke trosse magefølelsen. Han er en grei mann, men skjønner ikke hvorfor han alltid vil dele seng med dem. Det er jo ikke naturlig!!!!

Følg magefølelsen!!! Ut i fra det du har skrevet hadde ikke jeg sendt mine avgårde...
Her har faktisk ikke svigermor hatt guttungen mer enn et par timer, så hadde nok satt pris på at hun hadde hatt han en helg før de hadde hatt han en uke på langtur.

♡♥ Termin 15 Juli 2013 ♥♡

Det første punktet der er nok til at jeg også hadde nektet. Jeg har ingen problemer med å sende 5-åringen til besteforeldrene sine, men jeg kan stole på at de oppfører seg normalt.

Bare si nei, følg magefølelsen, den er som regel riktig:)
Hva mener mannen din da?

termin 21.07.2013

Han pleier å støtte meg i denne saken, men har ikke rukket å snakke med han ennå, da hun kom med det nå -igjen, mens han er ute.

Jeg er vanligvis en som ville sagt at mange mødre er hønemor når det gjelder slikt, men ikke i denne situasjonen! Og magefølelsen må man stole på! Håper du finner en ok løsning på å ordne dette, så du slipper "krig" :) (hvordan snakke om/lage avtale altså, ikke å sende ungene me på noe du ikke er komfortabel med )

❤ gutt født jan-11
❤ gutt født okt-09
❤bonusgutt født okt-00

Du er uansett moren,så du kan fint takke nei uten å måtte komme med en grunn i det hele tatt :) Og si det som du skrev-du ønsker de heller kan være en dag eller helg hjemme med svigermor før de reiser på en lengre helgetur! Uansett-følg din magefølelse :)

Termin 26.juli med guttene mine :)

Takk for støtten. Kan virkelig ikke trosse magefølelsen. Tror ikke han ville skade dem, men jeg kan ikke sitte etterpå med "skadde" barn og angre. Magefølelse er intuisjon.....

Stol på magefølelsen, ut fra det du skriver hadde heller ikke jeg sendt mine barn avgårde på en sånn tur. I tillegg kan du jo risikere å føde den perioden, og da er det kanskje litt trist å ikke fått informert dem om det ikke er telefondekning, og heller ikke fått vært sammen hele familien med en gang kanskje pga det :)

Første argument med den alkoholiserte kjæresten var mer enn nok for at jeg skulle sagt nei uten å måtte tenke på det!
Nei du er IKKE hønemor, du bryr deg bare om barna dine ;)

En uke er leeeenge!! Jeg har fantastiske foreldre og svigers, men sliter veldig med å låne de bort i lengden! Er også veldig hønemorda!!!!

Du er uansett moren,så du kan fint takke nei uten å måtte komme med en grunn i det hele tatt :) Og si det som du skrev-du ønsker de heller kan være en dag eller helg hjemme med svigermor før de reiser på en lengre helgetur! Uansett-følg din magefølelse :)

Termin 26.juli med guttene mine :)
Signerer denne :)

Termin 17. juli :)

Jeg ville ikke sendt de på tur slik du beskriver det. Ville ikke sendt mine på tur ei hel uke uansett og så uten mobildekning og alt nå. Synes ikke du er noe hønemor for det.

Du...det der høres ut som starten på en ny Vågasak.
Alkohol+dele seng med barn+kone/kjæreste som ikke ser problemet= BIG FAT NO NO!!!

Hønemor vil jeg ikke kalle deg. En hønemor er en som ikke sender ut barna sine SELV OM svigers er verdens beste og at de bor i nabohuset osv osv...Men her er det snakk om hytten uten dekning i en uke i tillegg....?

Jeg ville sendt de om svigermor forstod og respekterte og etterkommet ditt ønske om at mannen IKKE skal dele seng med barna om kvelden...Men om hun "avfeier" det eller unngår temaet, ja, da får hun ikke med seg ungene heller. Ferdig arbeid.

Du...det der høres ut som starten på en ny Vågasak.
Alkohol+dele seng med barn+kone/kjæreste som ikke ser problemet= BIG FAT NO NO!!!

Hønemor vil jeg ikke kalle deg. En hønemor er en som ikke sender ut barna sine SELV OM svigers er verdens beste og at de bor i nabohuset osv osv...Men her er det snakk om hytten uten dekning i en uke i tillegg....?

Jeg ville sendt de om svigermor forstod og respekterte og etterkommet ditt ønske om at mannen IKKE skal dele seng med barna om kvelden...Men om hun "avfeier" det eller unngår temaet, ja, da får hun ikke med seg ungene heller. Ferdig arbeid.
Takk;)

Ikke hønemor! En normal mor som beskytter barna! Alkohol + dele seng.... Nei! Du er kun fornuftig som følger magefølelsen her :-)

Hvordan går det med denne "saken"? Støtter din kjære deg og hva sier svigers?
Håper det går greit uten at det blir uten for mye styr.

♡♥ Termin 15 Juli 2013 ♥♡

Back
Topp