Hønemor -berre meg??

sogn78

Forumet er livet
VIP
Ja, eg innrømmer gjerne at eg er hønemor, og trives med det

Mini er eit år no, og har enda ikkje overnatta hos nokon andre, kun hatt barnevakt i nokre timar om gangen.

Eg er egentlig godt fornøyd eg, men får masse reaksjonar på at me ikkje har hatt barnevakt over natta. Både fra familie og venner. (uten at dei har tilbudt seg å passe da...)

Er det andre her som er like "hønete" som meg eller??? Og er det egentlig så ille???

Hva er poenget med barnevakt over natta når man ikke føler man har behov for det? Jenta mi var nærmere halvannet første gang hun sov natta over hos besteforeldrene, og det er ikke mange ganger hun har vært borte om natta. På dagtid har hun vært masse hos besteforeldre, tanter osv, så de har veldig god kontakt. Liker best å ha henne hjemme om natta jeg. :) Men godt å vite at hun kan sove borte når vi trenger det.

det er et valg hver enkelt ska knne velge selv
vi har kun en gang hatt helt ungefri over natta på 6år

Min sønn på 1,5 har fortsatt ikke sovet borte. Har ikke egentlig noen problemer med det, men har ikke hatt behov for det enda.. Han sover som en engel om natta og vi er jo to som kan bytte på å stå opp om morgenen hvis en av oss trenger å sove litt lengre. Ikke fester vi heller.

Trengs det en gang så skal det nok gå veldig greit!

Vil ikke kalle det å være hønemor jeg, men uansett så er du ikke aleneemoticon

Ingen av mine har sovet borte ennå heller. :) Vi har ikke hatt behov for det. Jeg forstår ikke hvordan noen kan synes det er ille.

Snuppeluring var 1 år og 9 mnd da hun sov borte, og det syntes jeg faktisk var for tidlig. For OSS. Det gikk over 4 mnd til neste gang.

Jeg er vel BV's egen hysteriske hønemor, og trives utmerket med det.

Trives nokså godt jeg og.. Men mini overnatter ofte til besteforeldrene, men det er fordi DE spør, og vil så gjerne.. Men på mye annet rart er jeg litt nazi, spesielt bilsikring, kremer/såper og slike produkter, aspartam kommer ikke inn i mitt hus og sjekker generelt alt for sikkerhets skyld

Her har vesla sovet borte to ganger, og det synes jeg er helt greit :)
Hun er jo hos svigers fast to dager i uka, så hun sover jo der ofte på dagen, så det var ikke akkurat store greia. Var verre for a mor! ;)

Eg er hønemor vil eg si selv.. Meeen, jentungen min på 15 mnd har sovet borte om natta flerre ganger ... Men det har vert på grun av en farmor så ønsker så innderlig å låne henne av og til og vi klarer ikke si nei til henne :P  Selv om at eg kjenner at egentlig så er det litt avslappende så har eg skikkelig dårlig sammvitighet overfor prinsessa hver gang eg leverer henne fra meg. Og eg er på plass tidlig neste morgen slik at hun ikke er alt for mange timene vekke fra oss :)

Datteren vår ble tre år i mars og overnattet hos mormor for første gang for halvannen måned siden... Eller... mormor passet henne over natten en gang da hun var seks mnd, men jeg husker ikke helt om hun lå hjemme eller hos mormor. Vi var i bryllup. Har ikke hatt noe behov for barnevakt over natta, men det har ikke vært noen spesiell grunn til at det har blitt sånn heller. 

Datteren vår ble tre år i mars og overnattet hos mormor for første gang for halvannen måned siden... Eller... mormor passet henne over natten en gang da hun var seks mnd, men jeg husker ikke helt om hun lå hjemme eller hos mormor. Vi var i bryllup. Har ikke hatt noe behov for barnevakt over natta, men det har ikke vært noen spesiell grunn til at det har blitt sånn heller. 

Er helt lik...føler ikke behov for barnepass enda

vel, linus er 2 år og 7 mnd og har ikke sovet borte. Og minste på 7 mnd har selvfølgelig heller inne det.

Mini var 2 uker første gang hun sov borte, jeg var veldig dårlig og ikke i stand til å ta meg av megselv en gang.
Hun sov over hos mamma som den gangen bodde i leiligheten over oss, så det var ikke langt unna akkurat. Men det tells likevel synes jeg.

Blir jeg stemplet som dårlig mor i denne tråden, når jeg faktisk ikke har tall på hvor mange ganger veslefrøkna på 22 mnd har sovet borte?

benjamin har sovet hos bestemor si 5-6 ganger max, eg e alaine me han og har isje hatt behov for noe mer barnevakt eller føle meg trygg nokk på at andre kan passe på han for ei natt ennå siden han e jo bare 1 år, me bor i samme hus somm mamma og dermed enklere og tryggere for min del at han sove hos hu innimellom siden han ser hu nesten kver dag oghan kjenne huset godt og mamma kjenne de fleste rutinen me har  og eg stole på mamma  om ansvaret hu får og eg har full tilgang t å hente han når eg vil unasett tid på døgnet om han e der oppe på overnatting, som skjer 1 gang ca kver 3 mnd :) isje vits me masse barnevakt i hutt og gevær om man isje har behovet for d  om man e hønemor eller ei ;)

HvitSnø skrev:
Min sønn på 1,5 har fortsatt ikke sovet borte. Har ikke egentlig noen problemer med det, men har ikke hatt behov for det enda.. Han sover som en engel om natta og vi er jo to som kan bytte på å stå opp om morgenen hvis en av oss trenger å sove litt lengre. Ikke fester vi heller.

Trengs det en gang så skal det nok gå veldig greit!

Vil ikke kalle det å være hønemor jeg, men uansett så er du ikke aleneemoticon

Enig.. Når er mini her riktignok ikke 1 år ennå, men vi vet at vi ikke kommer til og ha barnevakt over natta før han blir det.. Har ellers bare hatt barnevakt en gang på ti måneder og har ikke hatt behov for noe mer. Men vil ikke si at jeg er en hønemor av den grunn ;) For ellers ser jeg absolutt ikke på meg selv som det..

Hva er "definisjonen" på en hønemor egentlig? ;)

Vår sønn er straks 6 mnd og han har sovi borte 2 ganger allerede. Kall meg hva dere vil men jeg syns det var utrolig deilig med en natt for oss selv. Vi hadde ikke barnevakt bare for å ha det, men vi var borte på noe.

Men hvis noen gjerne vil ha han på overnatting, som jeg stoler på, så hvorfor ikke?? BARE fordi han ikke er 1 år enda???

Ja, jeg er vel en dårlig mor jeg og da

Back
Topp