Hønefoss VS Drammen

*Frøkna*

Elsker forumet
Novemberlykke 2018

er det noen som har erfaring med disse sykehusene, for å minuser??

åssen er dere alle så sikre på sykehus valget??
har virkelig ingen anelse jeg [8D]

dytter litt selv her[8D]

ingen med kjennskap til drammen eller hønefoss? dere som har stemt alt?

Vet ikke med sykehusene men har da lært fra jeg var liten at det er bedre med en dram i timen enn en time i drammen

Har 2 sykehus å velge mellom, men Gjøvik er 20 min unna og Lillehammer er 1 time unna, så valget var sikkert. Jeg fødte på Gjøvik sist å var kjempefornøyd [:)] + at de misstenker at jeg kan få en rask fødsel nå, fordi jeg hadde en rask første fødsel. [&:]

Jeg har erfaringer fra Drammen sykehus...Fødte der i 05...skulle egentlig føde på Ringerike Sykehus,men kunne ikke det pga svangerskapsdiabetes...

På ringerike sykehus..på barsel er det vel ikke så sterilt...er mere hjemmekoselig...Var på Ultralyd der...

På drammen derimot...er alt så innmari sterilt....sånn som sykehus flest sikkert....jeg hadde en fin fødsel på drammen med en koselig jordmor og barnepleier....men...Barsel...Nei nei nei nei er alt jeg har og si...ikke fikk jeg noe særlig hjelp med ammingen..de var bare sure og sære hele kjerring gjengen.....så det var min erfaring derifra...

Kjenner ikke til annet sted å føde enn Sykehuset Buskerud i Drammen. Rimelig slitt, lite tilbud som lystgass og slikt, veldig populært å føde på nå slik at man aldri får rom alene.

Jeg syntes det var trygt å føde der siden de har intensivavdeling etc. Mange spesialister samlet dersom det skulle skje noe. Kjenner en annen som valgte å føde sitt andre barn der pga komplikasjoner sist gang ved annet sykehus i Buskerud. Hadde hun ikke født i Drammen andre gang sa de at hun ville blitt sendt i helikopter fra det andre sykehuset til Drammen pga komplikasjoner etter fødsel.

Gjør meg også tryggere at de har prematuravdeling der også.

Større sykehus blir mer upersonlig, men samtidig mer trygghet synes jeg.

(Uansett naturlig førstevalg for meg siden vi bor 5 min gangavstand derfra... ;) )

- Altså, kjenner til andre steder, men har bare født en gang ett barn tdligere, og det var i Drammen..

får man ikke ha rommet alene når man føder?

hmmm... mulig jeg velger drammen pga av det er større men vet ikke helt jeg enda.. vannskelig dette her

ORIGINAL: Tasseline

får man ikke ha rommet alene når man føder?

hmmm... mulig jeg velger drammen pga av det er større men vet ikke helt jeg enda.. vannskelig dette her

Joda - man er "alene" når man føder, det er ikke to eller tre som ligger på samme rom og føder selv om det er så lytt der at det nesten kunne vært det - det er etter fødselen, på barsel at man ikke ligger alene..

Jeg skal føde i Drammen. Bor her og siden jeg har type 1 diabetes så skal sykehuset følge meg under hele graviditeten. Jeg er fra Hønefoss og synsnok det sykehuset er koseligere, det er jo selvfølgelig en del mindre og.

Back
Topp