Høgt hcg og ulyd

Sillig

Blir kjent med forumet
Hei! Eg tok 2 clearblue tester som vite at eg va 3-4 veker på vei, de stemmer med at siste mens va 11 april:p men var på ulyd sist mandag, da var hcg nivået på 350, og man kunne så vidt sjå antydning til at de var en slimpose i livmora, og at "gullplomma" var gått ifra høgre eggstokk:) men så va eg på ulyd igjen i går, da var hcg nivået på 5500! MEN vi såg kun en liten svart pose med en bitte bitte liten prikk inni, så legen fikk ikke de til å stemme med at hcg nivået var så høgt og at eg va så kort på vei, ho tippa Max 2 veke:p men de stemme jo vertfall ikkje. Eg ska jo vere 5+6 om man rekna ut ifra mens.. Legen mistenkte at de kunne vere et unormalt svangerskap.. Men eg får ikkje noke til å stemme!:p eg har følt meg gravid lenge no:p men noken som veit kor lang tid de tar før egget festa seg i livmora? Kan den ha brukt ekstra lang til før den festa seg liksom? Noken andre som har vert borti de samme?

Hei!

Jeg har ikke opplevd noe som dette, men jeg var på UL i går.
Og etter mine beregninger (siste mens) skal jeg være 7+4 dager på vei i dag.
Men i går fant de ikke hjertelyd, og legen sier jeg kan være kortere på vei.
Jeg får heller ikke det til å stemme etter mens beregning. Men egen sa at det er ikke alltid et enkelt regnestykke, også fordi de kan bruke lang tid på å feste seg osv. Jeg er usikker på hva som er lang festetid osv.

Men det jeg nå tenker på er at når man er så tidlig på vei som vi to er er det vanskelig å sette termin osv. Jeg har googlet masse og lest om dette og erfaringene hos andre er svært varierende. Alt med HCG nivået, uker og oppdagelsen av hjertelyden er litt uklar for meg akkurat nå.

Jeg er også litt usikker på dette med uke beregning, nå som jeg er 7+4 er det egentlig bare 5 uker da? for man regner jo to uker med som man faktisk ikke var gravid??

Ønsker deg lykke til og håper alt går bra med deg og din lille spire :)

Har hørt om slike tilfeller hvor alt går bra, selv har jeg opplevd noe lignende og det endte i SA dessverre men ville nok bare fortsatt å ta ul og se..umulig å si hva som vil skje. Lykke til ihvertfall!

Altså, jeg synes dette er tidlig av legen å spre bekymring. Alle gangene jeg har mistet, og jeg har mistet i både ma, sa og exu, så har vi sett utrolig lite på ultralyd før uke 6-7. Også i svangerskapet som gikk fint. Hcg ligger i følge denne http://www.americanpregnancy.org/duringpregnancy/hcglevels.html innenfor det normale for fem uker, men hcg må alltid leses i en tirade så du burde ta ny blodprøve etter et par dager for å se stigningen. Hvis stigningen er lav eller synkende kan det være grunn til bekymring, men hvis den stiger flott så pleier alt på akkurat det tidspunktet å være bra. Ultralyd vil være uvesentlig før man kan forvente å se hjerteslag om et par uker (str-messig). Så ikke uroe deg før du vet hvordan hcg utvikler seg. :)

Hei. Vi er ca like langt på vei. Jeg hadde siste mens 12apr. Men sia jeg testa med eggløsnings-tester så vet jeg at el var 2 dager senere enn den pleier, og er i dag 5+3, og ikke 5+5 som legen min går utifra.
Jeg målte også hcg-nivået forrige uke, og det steg normalt, fra 850-2700, på to dager (uke 4+4, 4+6).
Hadde en ul denne uken som jeg avbestilte. Er alt for redd for at det er for tidlig å se noe som helst, og at en ul så tidlig i svangerskapet bare hadde stresset meg, og gjort meg mer bekymret.
Jeg tenkte som så at så lenge hcg går oppover og jeg ellers føler meg fin, så venter jeg til med ul til uke 10, da er det iallefall sikkert at man ser noe.
Vet ikke om dette var til noe hjelp. Føler med deg! Det er ikke noe lett å gå sånn vente å tenke at noe kanskje ikke er som det skal.
Masse lykke til!! klem til dæ

var en som sa at egget kunne ligge i dvale også.. Så er jo en mulighet at det kan ha skjedd med deg? At hcg nivået har vokst siden egget var befruktet, og så har egget lugget litt i dvale før det begynte å utvikle seg eller noe...

PreggyBelly skrev:
var en som sa at egget kunne ligge i dvale også.. Så er jo en mulighet at det kan ha skjedd med deg? At hcg nivået har vokst siden egget var befruktet, og så har egget lugget litt i dvale før det begynte å utvikle seg eller noe...

Tenkte på det samme.

Sniker litt fra desember.. Jeg var på UL i uke 5 og var ikke mye man kunne se da.. Så tror du bare skal ta det med ro og vente til du kommer litt lenger.. For helt normalt å ikke se noe så tidlig:)

Jordmor sa til meg i går at egget kunne ligge fra to til ti dager før det festet seg, det er en av årsakene til at man i starten kan surre litt med termin opp mot siste mens dag :)))

Ble litt lettet av å snakke med henne i to timer :)

Dette SKAL gå bra for både deg og meg ;)

Back
Topp