Jeg har fått så vondt litt ovenfor høyre hæl. Flere som har det? Kan det ha noe med graviditeten å gjøre? I natt våkne jeg også med kraftige smerter i høre legg fremme klarte nesten ikke å gå på det, virket som om hele beinet var i spenn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det kan ikke være vanlig muskelkrampe da? Eller føles det som noe annet?Jeg har fått så vondt litt ovenfor høyre hæl. Flere som har det? Kan det ha noe med graviditeten å gjøre? I natt våkne jeg også med kraftige smerter i høre legg fremme klarte nesten ikke å gå på det, virket som om hele beinet var i spenn.
Jeg har fått så vondt litt ovenfor høyre hæl. Flere som har det? Kan det ha noe med graviditeten å gjøre? I natt våkne jeg også med kraftige smerter i høre legg fremme klarte nesten ikke å gå på det, virket som om hele beinet var i spenn.
Når du sier ovenfor hælen, mener du da muskulaturen rundt akillessenen? Jeg husker jeg fikk problemer med vondt akkurat der for noen år siden, (ikke relatert til svangerskap), men da hadde jeg belastet senene feil slik at det ble veldig vondt (kunne nesten ikke gå på foten). Jeg gikk til legen da, endte vel med at jeg måtte avlaste foten en stund. Men for å forebygge det var det viktig at skoene var gode, og eventuelt kunne en bruke en type innlegg i hælen på skoen, som støtter opp akkurat der
Er mye som kan gjøre det da, belaster du bena mye er det viktig å trene opp stabiliteten, f.eks. med balansebrett slik fysioterapeutene ofte bruker (tidligere hvertfall).
Ja det er omtrent der jeg mener. Husker ikke helt hvordan jeg har fått det, men hatt det ca i 2 uker. Hvor lenge varte det på deg?
Jeg hadde vel problemer et par uker da, det ble plutselig veldig vondt etter en lengre skitur rett før jul for et par år siden. Varte til over nyttår, men så ble det nå bra igjen og har ikke kjent noe til det i ettertid. Husker at det føltes "trangt" rundt akillessenen, akkurat som at det var noe som gjorde det vanskelig/vondt å bevege fotbladet opp og ned. Kunne nesten kjennes ut som at noe gnisset eller stoppet opp inne i muskulaturen, var vel en form for betennelse/overbelastning vil jeg tro. Fikk aldri noe godt svar på det.
Jeg har hatt litt forskjellig problemer med ankler tidligere, og har da fått tips fra naprapat/fysioterapeut om å teipe anklene med sportstape ved jogging osv. Men da er det viktig at man taper riktig da.
Håper det kommer seg raskt for degVille nok anbefalt lege/fysioterapeut siden du har hatt det i 2 uker, avhengig av hvor vondt du har, er det slik at du sliter med å legge vekt på foten? Ellers vil jo stabilisering med tape/støttebandasje kanskje kunne hjelpe (slik som du trer på, tror de selges på Boots hvertfall). Akkurat det med muskelkramper/vondt frempå leggen har jeg hørt kan komme svangerskapsrelatert. Men det med akillesen høres jo mer ut som noe lignende det jeg hadde.
Spesielt å gå trapper når det blir strekk på foten. Syns det er litt vanskelig å beskrive hvordan vondt det er, kanskje litt stramt og stivt, litt som om jeg har belastet den litt feil når jeg feks skal reise meg fra stol, gulv og når jeg går. Aner egentlig ikke, aldri hatt det sånn før vondt når foten er i ro også.
Sånn akutte smerter foran på leggen har jeg aldri hatt før, kun bak. Håpet alt dette går over av seg selv. Fått legetime 12.7