hæ? brev i posten

mamma900

Glad i forumet
fra NAV hvor det står at jeg skal få bidragsforskudd utbetalt senest 10.des.
jeg har jo søkt om barnebidrag for over 1 mnd siden, og barnefar leverte inn bidragspapirene han hadde motatt i posten for 2 uker siden..

hvorfor får jeg da bidragsforskudd ? skal jeg ikke ha bidrag?
forskuddet var på 1300,- og bf betaler 2500 i bidrag til den andre barnemora. hu tjener 300.tusen mere enn meg i året og bf har sønnen deres mere på overnatting enn snuppa er..

da har jeg vel krav på mere enn 1300 ?

helt grønn på dette, da jeg er ny i gemet[:'(]

Dette får du når BF ikke betaler. Å når han betaler så forsvinner det å hans kommer inn til deg. Å i mellom tiden får du forskudd [;)]

Så jeg får forskudd nå mens behandlingstiden og inkrevingssentralen beregner hvor mye han skal betale da ? jeg taper jo ganske mye om jeg kun får 1300 i mnd, å egentlig kanskje skulle hatt 3000 i bidrag ?

ORIGINAL: mamma900

Så jeg får forskudd nå mens behandlingstiden og inkrevingssentralen beregner hvor mye han skal betale da ? jeg taper jo ganske mye om jeg kun får 1300 i mnd, å egentlig kanskje skulle hatt 3000 i bidrag ?

Stemmer.[;)]

ORIGINAL: mamma900

Taper ingen ting, du får det etterbetalt når bf betaler bidrag til nav, mens han derimot opparbeider seg gjeld til nav. Du får etterbetalt differansen mellom det du får i forskudd fra nav og det han betaler når bidraget er fastsatt.

Så er lurt om du gir beskjed til han, slik at han kan sette av en anntatt sum på en sparekonto hver mnd, slik at han slipper å få sjokkregningen når bidraget blir satt og blir rævvasur på deg og nav fordi han må betale så mye!
Da har han liksom "betalt" for seg selv om det står på konto i hans navn....

Men når jeg får ett slik brev vi posten om forskudd.. har da bf ikke sendt inn bidragspapirene NAV sendte ut etter jeg søkte ? han sier han har gjort det.. men jeg vet at han er sikkelig treig med å betale alt som heter regninger osv.

Hei...
Du trenger ikke å tenke så mye på d. Hvis ikke bf sender inn papirene, så kontakter nav hans arb.giver å trekker direkte fra lønna:-)

^Han eier og driver en frisørsalong.... så han som styrer alt med lønn / overskudd osv... [8|]

Back
Topp